Dlaczego warto wykorzystać remarketing?
POLECAMY
- Z założenia działania remarketingowe docierają do osób, które zetknęły się już z marką naszej restauracji. Powoduje to, że bez względu na fakt, czy chcemy w danym momencie zwiększyć liczbę zamówień, czy też umocnić markę naszej restauracji, remarketing może okazać się wręcz strategicznym elementem strategii reklamowej. Kluczowe jest bowiem to, że umożliwia on zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) poprzez dotarcie do osób już zainteresowanych naszym produktem/usługą.
- Realizując działania marketingowe na użytkownikach, którzy już weszli w interakcję z naszą restauracją, uzyskujemy dostęp do klientów, którzy w danym momencie są prawdopodobnie najbardziej skłonni do realizacji zamówienia. Tym sposobem w momencie, gdy użytkownicy opuścili już naszą stronę, możemy im przypomnieć o naszej marce i oferowanych przez nią produktach, gdy przeglądają inne witryny internetowe, porównują ofertę konkurencji czy spędzają czas na Facebooku.
- Podstawę komunikacji stanowią precyzyjnie dopasowane i przygotowane listy remarketingowe, które następnie będą stosowane przez nas do realizacji celów reklamowych naszej restauracji. Jedną z opcji może być chociażby utworzenie listy osób, które porzuciły proces wypełniania formularza zamówień na catering, i wyświetlenie im reklamy przypominającej o zamówieniu.
- Realizując kampanie remarketingowe, mamy możliwość osiągnięcia bardzo szerokiego zasięgu dla realizowanych przez nas kampanii bez względu na urządzenia, z których korzystają. Dla przykładu w ramach kampanii Google AdWords mamy do dyspozycji praktycznie dwa miliony witryn oraz aplikacji mobilnych.
- Kampanie remarketingowe bardzo często należą do tych bardziej opłacalnych. Ze względu na znajomość marki klienci restauracji chętniej odpowiadają na znany im już komunikat i identyfikację marketingową.
- Wśród dostępnych formatów remarketingowych mamy do dyspozycji zarówno kampanie tekstowe, graficzne, jak i wideo. Pozwala to na bardzo szerokie dotarcie do naszej społeczności. Dodatkowo możemy tworzyć kampanie dynamiczne bezpośrednio bazujące na ścieżce zachowań klienta na stronie internetowej, które zapewniają efektywną promocję wszystkich naszych produktów i usług, dopasowując reklamę do wcześniejszych wyszukań klienta.
Rys. 1.
- Kampanie remarketingowe dodatkowo pokazują nam zachowania naszych użytkowników po opuszczeniu naszej strony w postaci odwiedzanych witryn czy wykorzystywanych aplikacji, co zwiększa wiedzę o naszych klientach.
Google AdWords
W ramach kampanii remarketingowych Google AdWords mamy możliwość wykorzystania kilku rodzajów kampanii:
- Remarketing standardowy, którego założeniem jest wyświetlanie reklam osobom, które już odwiedziły witrynę Twojej restauracji, w czasie gdy przeglądają witryny i korzystają z aplikacji w sieci reklamowej.
- Remarketing dynamiczny jest bardziej zaawansowaną opcją, w ramach której uwzględniamy zachowania użytkownika na stronie naszej restauracji, czyli oglądanie określonych produktów, np. zestawu sushi z oferty cateringowej, którego obraz i treść reklamowa będą następnie przypominane odbiorcom.
- Remarketing w aplikacjach mobilnych, który ma zastosowanie w restauracjach posiadających własną aplikację lub stronę mobilną. Możemy wtedy wyświetl...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 elektronicznych wydań,
- nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
- ... i wiele więcej!