Remarketing - jak ponownie dotrzeć do klientów odwiedzających stronę Twojej restauracji?

Restuaracje
Remarketing to forma reklamy internetowej polegająca na docieraniu z przekazem reklamowym do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili stronę internetową naszej restauracji. Dzięki wykorzystaniu tej formy marketingu mamy możliwość dotarcia do osób, które podczas ostatniej wizyty nie dokonali rezerwacji stolika, nie złożyli zamówienia on-line na wynos lub nie wykonali akcji, na której nam zależało, np. nie zapisali się do newslettera.

Dlaczego warto wykorzystać remarketing?

POLECAMY

  • Z założenia działania remarketingowe docierają do osób, które zetknęły się już z marką naszej restauracji. Powoduje to, że bez względu na fakt, czy chcemy w danym momencie zwiększyć liczbę zamówień, czy też umocnić markę naszej restauracji, remarketing może okazać się wręcz strategicznym elementem strategii reklamowej. Kluczowe jest bowiem to, że umożliwia on zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) poprzez dotarcie do osób już zainteresowanych naszym produktem/usługą.
  • Realizując działania marketingowe na użytkownikach, którzy już weszli w interakcję z naszą restauracją, uzyskujemy dostęp do klientów, którzy w danym momencie są prawdopodobnie najbardziej skłonni do realizacji zamówienia. Tym sposobem w momencie, gdy użytkownicy opuścili już naszą stronę, możemy im przypomnieć o naszej marce i oferowanych przez nią produktach, gdy przeglądają inne witryny internetowe, porównują ofertę konkurencji czy spędzają czas na Facebooku.
  • Podstawę komunikacji stanowią precyzyjnie dopasowane i przygotowane listy remarketingowe, które następnie będą stosowane przez nas do realizacji celów reklamowych naszej restauracji. Jedną z opcji może być chociażby utworzenie listy osób, które porzuciły proces wypełniania formularza zamówień na catering, i wyświetlenie im reklamy przypominającej o zamówieniu.
  • Realizując kampanie remarketingowe, mamy możliwość osiągnięcia bardzo szerokiego zasięgu dla realizowanych przez nas kampanii bez względu na urządzenia, z których korzystają. Dla przykładu w ramach kampanii Google AdWords mamy do dyspozycji praktycznie dwa miliony witryn oraz aplikacji mobilnych.
  • Kampanie remarketingowe bardzo często należą do tych bardziej opłacalnych. Ze względu na znajomość marki klienci restauracji chętniej odpowiadają na znany im już komunikat i identyfikację marketingową.
  • Wśród dostępnych formatów remarketingowych mamy do dyspozycji zarówno kampanie tekstowe, graficzne, jak i wideo. Pozwala to na bardzo szerokie dotarcie do naszej społeczności. Dodatkowo możemy tworzyć kampanie dynamiczne bezpośrednio bazujące na ścieżce zachowań klienta na stronie internetowej, które zapewniają efektywną promocję wszystkich naszych produktów i usług, dopasowując reklamę do wcześniejszych wyszukań klienta.

Rys. 1.

  • Kampanie remarketingowe dodatkowo pokazują nam zachowania naszych użytkowników po opuszczeniu naszej strony w postaci odwiedzanych witryn czy wykorzystywanych aplikacji, co zwiększa wiedzę o naszych klientach.

Google AdWords

W ramach kampanii remarketingowych Google AdWords mamy możliwość wykorzystania kilku rodzajów kampanii:

  • Remarketing standardowy, którego założeniem jest wyświetlanie reklam osobom, które już odwiedziły witrynę Twojej restauracji, w czasie gdy przeglądają witryny i korzystają z aplikacji w sieci reklamowej.
  • Remarketing dynamiczny jest bardziej zaawansowaną opcją, w ramach której uwzględniamy zachowania użytkownika na stronie naszej restauracji, czyli oglądanie określonych produktów, np. zestawu sushi z oferty cateringowej, którego obraz i treść reklamowa będą następnie przypominane odbiorcom.
  • Remarketing w aplikacjach mobilnych, który ma zastosowanie w restauracjach posiadających własną aplikację lub stronę mobilną. Możemy wtedy wyświetl...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy