Pokolenie Y - kim jest i dlaczego jest ważne dla Twojego biznesu?

Restuaracje
Obecnie żaden sektor turystyki nie może poprzestawać na znanych dotychczasowych upodobaniach klientów. Dotyczy to również gastronomii i obiektów restauracyjnych. Stąd też taka duża potrzeba, m.in. w Niemczech, śledzenia wyników badań. Co ciekawe grupą wiekową, która jest na "wizjerze", nie są ani seniorzy, ani też pokolenie X (liczące teraz 40-45 lat) - wszystkie oczy zwrócone są na pokolenie Y (w wieku 20-24 lata).

Zainteresowanie pokoleniem Y jest spojrzeniem w przyszłość wielu sektorów turystyki. Pokolenie Y różni się od pokolenia X. To pierwsze docenia jedzenie, ale jednocześnie zmieniło swoje nawyki żywieniowe. Dania i potrawy powinny być wysokiej jakości, o mniejszej zawartości tłuszczu, preferuje się „odpowiedzialne, zrównoważone” jedzenie, czyli pełnowartościowe, z mniejszą ilością mięsa i najlepiej, gdy są to dania regionalne (choć trudno o takie w przypadku restauracji serwujących w Europie kuchnię dalekowschodnią). Warzywa to podstawowy składnik dań i nie ma to związku z wegetarianizmem czy weganizmem, a to sprawia, że mięso i jego przetwory oraz dania mięsne straciły na popularności. „Modni” są kucharze przygotowujący potrawy bezmięsne, na bazie warzyw. To pokolenie zapoczątkowało docenienie żywności bezglutenowej.

POLECAMY

Lubią eksperymentować

Z kolei millenialsi piją kawę w miejscach, gdzie dowiedzą się, skąd pochodzi ziarno i czy nie było pozyskane w nieuczciwy sposób. Spożywają mniej, ale nieobce są im drogie, pełnowartościowe mięsa, cenią sobie produkty i dania regionalne, co z powodu m.in. krótkiego łańcucha dostawców prowadzi do obniżenia emisji CO2. Jak wynika z badań Havas Worldwide i Market Probe International, przedstawiciele tego pokolenia są otwarci na kulinaria z całego świata, które również preferują nie tylko podczas podróży wakacyjnych i służbowych, ale też na co dzień. Nie tylko w Anglii, ale też w Kopenhadze coraz większą popularnością cieszą się restauracje serwujące dania na bazie owsianki (w wersji na słodko, jak i w wydaniu pikantnym).                                                                                                          

Na podstawie badań agencji Mintel wynika, że millenialsi zamiast pieczonej kiełbaski kupowanej na ulicy decydują się na wegańskie, tajskie zupy i czekolady z tabasco. To pokolenie jest bardziej skore do kulinarnych eksperymentów niż pokolenie X. Millenialsi są otwarci na nowe kulinarne doznania i przeżycia – tak deklaruje 41% badanych z Niemiec, ale o połowę mniej (21%) pochodzących z naszego kraju (badano osoby w wieku 1624 lata). Deklaracje do tradycyjnych potraw przejawia co piąty młody Niemiec (19%) oraz co trzeci młody Polak (29%).

Trend do eksperymentowania kulinarnego jest w Niemczech nowy w 2012 r. taką chęć deklarowało 23% badanych osób między 16. a 24. rokiem życia. W ciągu tych kilku lat obecni młodzi nabrali ochoty na eksperymenty zarówno w domu, jak i w restauracjach (podróże oraz kontakty z rówieśnikami z innych krajów nie są tu bez znaczenia). 29% badanych przedkłada wasabi nad czekoladę, czyli tradycyjne smaki są wypierane przez otwartość na nowe doznania kulinarne i nieznane potrawy z innych kręgów kulturowych; podobnie jest z kawą o smaku wanilii lub orzechów laskowych (59% badanych).

Badania „Deutschland’s Millennials” dowodzą, że pokolenie Y jeszcze bardziej niż poprzednie generacje dba o zdrowie: 43% jest gotowych zmienić swoje przyzwyczajenia i styl życia na bardziej troszczące się o zdrowie (32% z pokolenia X ), a 16% młodych badanych deklaruje bycie wegetarianami  to najwyższy odsetek w tej grupie wiekowej w Europie (9% we Włoszech i 8% w Hiszpanii).       

Z danych „Food Technology Magazine” wynika, że stanowią oni aż 60% niemieckie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 elektronicznych wydań,
  • nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma,
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy