Biznes Hotel nr 2(38)/2020 marzec-kwiecień

Jak prowadzić blog hotelowy? Skuteczny sposób na komunikację z gośćmi to…? Czy leci z nami pilot? Co, jeśli „Pan Covid” zamyka obiekt? Nowa rzeczywistość w działach sprzedaży B2B. Wykorzystaj ten czas, aby nie zostać na standby - to i dużo więcej w najnowszym numerze Biznes Hotel!

2020-04-06 13:07:17

Drodzy Czytelnicy!

Zagrożenia związane z rozprzestrzenianie się koronawirusa (SARS-Cov-2) stawiają przed nami wszystkimi nowe wyzwania. Sytuacja w branży hotelarskiej zmienia się praktycznie z godziny na godzinę i staje się coraz bardziej dramatyczna. Hotelarze, podobnie jak inne branże, apelują do rządu o pomoc. Jedno jest pewne: wrócimy do innej rzeczywistości, a to, co zadzieje się teraz, będzie miało kluczowe znaczenie dla dalszej organizacji pracy.

Drugie wydanie magazynu „Biznes Hotel” otwieramy artykułem Blanki Retmańskiej-Man, która, jak zwykle bez owijania w bawełnę, mówi, żeby wykorzystać ten trudny czas do podjęcia odpowiednich działań w sektorze sprzedaży. W materiale znajdziecie liczne wypowiedzi ekspertów z branży hotelarskiej, którzy podpowiadają m.in., skąd brać inspirację do działań i co robić, gdy nie ma komu i czego sprzedawać.

W związku z obecną sytuacją, podjęliśmy trudną decyzję o przeniesieniu kongresu Rentowny Hotel. Jako organizatorom wydarzenia zależy nam na komforcie wszystkich uczestniczących w spotkaniu. Liczymy na stabilizację sytuacji w najbliższych miesiącach, dlatego kongres Rentowny Hotel odbędzie się w nowym terminie – 10–11 września 2020 r. w hotelu Bania**** Thermal & Ski. Mamy nadzieję, że decyzja ta spotka się z Państwa zrozumieniem. Jednocześnie informujemy, że zakupione bilety będą automatycznie obowiązywać w nowym terminie.

Miłej lektury i do zobaczenia we wrześniu!

Monika Cichowska

Redaktor naczelna „Biznes Hotelu”

Spis treści

WIADOMOŚCI Z BRANŻY

04  Wiadomości z branży

TEMAT NUMERU

10  Nowa rzeczywistość w działach sprzedaży B2B. Wykorzystaj ten czas, aby nie zostać na standby

HOTEL MARKETING

16  Jak prowadzić blog hotelowy?

20  Skuteczny sposób na komunikację z gośćmi to…?

22 3 kroki do ratowania sprzedaży

TECHNOLOGIE W HOTELARSTWIE

24  Automatyzacja komunikacji w hotelu  przy użyciu bota

26  Fotowoltaika w hotelu – alternatywne źródła energii

30  Czym jest konwersja i dlaczego  jest taka ważna? (cz. 2.)

HOTELOWY KNOW-HOW

34 Bądźmy przygotowani do startu

38 Czy leci z nami pilot?

40  Wytyczne sanitarne dla hoteli

42 Na dobry początek – śniadanie

44  SMARTCAP – to be superior. Sufity wentylacyjne Komat z systemem odzysku energii

46  Po pierwsze jakość, czyli jak kawa wpływa na ocenę hotelu

OPTYMALIZACJA KOSZTÓW

48  USALI – jak prezentować dane w Sprawozdaniu Operacyjnym?
SPA & WELLNESS

54  Co, jeśli „Pan Covid” zamyka obiekt?

PORADNIK INWESTORA

58  Centrum Konferencyjne Bania. Nowe miejsce spotkań dla biznesu na Podhalu

59  Najważniejszy jest człowiek, przyroda i tradycja, czyli o góralskich wartościach w Resorcie Bania

60  Wentylacja w hotelowej restauracji.  Poznaj przepisy prawne

KATALOG FIRM

64 Katalog firm

ZNAJDŹ NAS: