Biznes Hotel nr 1(37)/2020 styczeń-luty

Sprzedawca vs. event manager. Jak sprzedawać i realizować wydarzenia efektywnie? Strona hotelu jak mieszkanie. Gotowa pod klucz, a nawet znacznie więcej! Standardy Wi-Fi w hotelu – czego oczekują goście? Czym jest konwersja i dlaczego jest taka ważna? Hotelowe podłogi na długie lata. Jak je pielęgnować? Rozwój rachunkowości hotelowej na tle rozwoju hotelarstwa - to i dużo więcej w najnowszym numerze Biznes Hotel!

2020-02-04 13:49:24

Drodzy Czytelnicy!

Witam Państwa bardzo serdecznie w nowym roku. Mam nadzieję, że 2020 r. będzie wspaniały, pełen szczęścia i sukcesów. Z przyjemnością otwieram pierwsze wydanie „Biznes Hotelu” tekstem Cezarego Sarneckiego i tym samym rozpoczynamy cykl artykułów dotyczących rachunkowości zarządczej. Na początek przybliżymy odrobinę historii, by w kolejnych numerach magazynu przejść do kolejnych poziomów wtajemniczenia dotyczących Standardowego Systemu Rachunkowości Hotelowej (USALI). 

W najnowszym wydaniu odsyłam również do artykułu Blanki Retmańskiej-Man i Elizy Kozicy dotyczącego działu sprzedaży w hotelu i popularnego w Europie modelu, w którym sprzedawca pozyskuje klienta, podpisuje umowę i przekazuje opiekę nad klientem event menedżerowi. Autorki odpowiadają na pytanie, dlaczego ten model jest tak rzadko wprowadzany w Polsce, jakie wiążą się z nim zagrożenia, a jakie korzyści. Z kolei Maciej Straus zaprasza do branżowej wymiany poglądów na temat tego, czy personalizacja to fikcja. 

Styczeń to czas planowania, dlatego z przyjemnością mogę poinformować o VII edycji Ogólnopolskiego Kongresu Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych „Rentowny Hotel”. Tym razem zaprosimy Państwa na dwa dni wypełnione merytoryką oraz możliwością zdobycia praktycznych umiejętności. Proszę już zapisać w kalendarzu datę 7–8 maja, a o szczegółach wydarzenia będziemy informować na bieżąco. Tego wydarzenia nie można przegapić!

Miłej lektury i do zobaczenia w maju!

Monika Cichowska

Redaktor naczelna „Biznes Hotelu”

Spis treści

WIADOMOŚCI Z BRANŻY

06 Wiadomości z branży

TEMAT NUMERU

12 Rozwój rachunkowości hotelowej na tle rozwoju hotelarstwa

HOTEL MARKETING

16 Nikt nie oferował usług w ten sposób

20 Sprzedawca vs. event manager. Jak sprzedawać i realizować wydarzenia efektywnie?

24 Rok 2019 w wyszukiwarce. Poznaj hotele wyszukiwane najczęściej

26 Strona hotelu jak mieszkanie. Gotowa pod klucz, a nawet znacznie więcej!

TECHNOLOGIE W HOTELARSTWIE

28 Standardy Wi-Fi w hotelu –  czego oczekują goście?

32 Czym jest konwersja i dlaczego  jest taka ważna?

HOTELOWY KNOW-HOW

36 Personalizacja to fikcja? Branżowa wymiana poglądów

40 Zrównoważony rozwój w 2020 r. w największych sieciach hotelowych  na świecie

44 Jak wybrać odpowiedni ekspres do kawy?

46 Hotelowe podłogi na długie lata. Jak je pielęgnować?

50 Grunt to skuteczna filtracja – okapy  na potrzeby restauracji hotelowej

SPA & WELLNESS

54 Trendy w SPA, które ułatwią zarządzanie w 2020 r.

PORADNIK INWESTORA

60 System naczyń połączonych. Wybieramy okładziny ścienne i podłogowe

62 Pięciogwiazdkowy Fit-out od Tétris – The Bridge Wrocław MGallery

KATALOG FIRM

64 Katalog firm

ZNAJDŹ NAS: