Biznes Hotel nr 5(35)/2019 wrzesień-październik

Muzyka do hotelu. Co z ZAiKS? Chemia hotelowa – lepsze środki uniwersalne czy wyspecjalizowane? W jaki sposób dorównać sprzedaży europejskich SPA? Jak wybrać wykonawcę do hotelu? Tekstylia hotelowe – jak wybrać najlepsze? Procedury sprzedażowe pod ścisłą kontrolą - to i dużo więcej w najnowszym numerze Biznes Hotel!

2019-09-27 14:40:08

Drodzy Czytelnicy!

na łamach najnowszego wydania „Biznes Hotelu” publikujemy piątą, jubileuszową edycję raportu zrealizowanego przez mojekonferencje.pl. Tak jak w minionych latach badanie pokazuje podejście rynku hotelarskiego do marketingu internetowego, a także wskazuje, w jaki sposób i w jakim stopniu wykorzystuje on narzędzia marketingowe. Tegoroczne wydanie to efekt współpracy merytorycznej branżowych ekspertów reprezentujących portal mojekonferencje.pl, Profitroom oraz Hotel Media Group.


W tym wydaniu znajdą Państwo również artykuł Cezarego Sarneckiego, niekwestionowanego eksperta w temacie Uniform System of Accounts for the Lodging Industry. Standard USALI pozwala na wiele możliwości oceny funkcjonowania hotelu, m.in. poprzez wykorzystanie wskaźników operacyjnych. W tym numerze „Biznes Hotelu” zamieszczamy pierwszą część materiału, w której omówione zostaną przykłady poprawnej ewidencji, najczęściej pojawiające się błędy oraz ich wpływ na wnioskowanie. 

Coraz więcej hoteli na całym świecie przyłącza się do ekotrendu. Angażują się w działania dla poprawy środowiska i wprowadzają różnego typu ekologiczne pomysły. Jak się okazuje, pomysłów na ekologię jest wiele, a kilka z nich znajdziemy w artykule A co Twój hotel może zrobić dla Ziemi? (cz. I). Z kolei Anna Tafelska zabiera nas w swoją wakacyjną podróż, podczas której odkrywała różnice i podobieństwa między usługami i produktami SPA w Polsce a w innych krajach Europy. Jak gwarantuje nasza specjalistka w dziedzinie hotelowego SPA, inspiracji nie brakowało! 

Miłej lektury!
Monika Cichowska redaktor prowadząca „Biznes Hotel”


Spis treści

WIADOMOŚCI Z BRANŻY

04  Wiadomości z branży

TEMAT NUMERU

08 Marketing internetowy hoteli i obiektów konferencyjnych 2019/2020

HOTEL MARKETING

16 Procedury sprzedażowe pod ścisłą kontrolą

20 Zastrzeżenie znaku na przykładzie Hotelu Unitral

24 Kampanie must have na 2019 i 2020 r.

TECHNOLOGIE W HOTELARSTWIE

26 7 minut, czyli sieć Wi-Fi w hotelu

30 Optymalizacja kosztów w hotelu. Wyzwanie, które się opłaca

HOTELOWY KNOW-HOW

32 Standard USALI (cz. I): Zacznij od poprawnej ewidencji

36 Muzyka do hotelu. Co z ZAiKS?

40 W hotelu bardzo ważna jest kawa serwowana podczas śniadań 42 A co Twój hotel może zrobić dla Ziemi? (cz. I)

46 Ekologicznie, czyli czysto, zdrowo i ekonomicznie

48 Chemia hotelowa – lepsze środki uniwersalne czy wyspecjalizowane?


SPA & WELLNESS

52  W jaki sposób dorównać sprzedaży europejskich SPA?

54 Wybór jest tylko jeden


PORADNIK INWESTORA

56  Pokój idealny na HMC

58  Jak wybrać wykonawcę do hotelu?

60  Tekstylia hotelowe – jak wybrać najlepsze?


KATALOG FIRM

64  Katalog firm
 

ZNAJDŹ NAS: