Drodzy Czytelnicy,
W poprzednim wydaniu „Biznes Hotelu” poznaliśmy część trendów w hotelarstwie dotyczących kształtowania przez obiekty swoich strategii i profili w obliczu nieustających zmian zachodzących w ostatnim czasie. W tym numerze Tomasz Chojnacki przedstawia kolejne trendy, za którymi podąża branża hotelowa. Z kolei Michał Płomiński podjął się tematu dotyczącego ochrony własnej marki, o czym coraz częściej mówi się w branży hotelarskiej.
Imponująca liczba nowych inwestycji hotelarskich i coroczne rekordy nowych otwarć wymuszają na właścicielach istniejących obiektów hotelowych inwestycje, które pozwolą im zachować pozycję na rynku. W dodatku „Poradnik Inwestora” znajdziemy artykuł dotyczący umów, o jakich należy pamiętać, planując inwestycje hotelowe. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Państwem Małgorzata Kalinowska-Klimek, dyrektor hotelu Novotel Poznań Centrum. Jeden z najstarszych poznańskich hoteli radykalnie zmienił oblicze. Znany kiedyś przede wszystkim z organizacji bankietów dla rządowych delegacji, po remoncie stał się nowoczesnym obiektem z wieloma udogodnieniami dla VIP-ów i gości biznesowych.
Z tego miejsca chciałabym również zaprosić do udziału w VI Ogólnopolskim Kongresie Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych. „Rentowny Hotel” to jedyny kongres w Polsce, dzięki któremu dowiedzą się Państwo, jak zachować rentowność swojego hotelu przy rosnących cenach energii, gdzie szukać obniżenia kosztów eksploatacji i dystrybucji oraz optymalizacji, które przełożą się na większy zysk hotelu. Nie wyobrażam sobie tego wydarzenia bez Państwa, dlatego ponownie zostawiam mały prezent: na hasło „Biznes Hotel” wpisane w uwagi w formularzu na stronie www.rentownyhotel.pl przyznamy 15-proc. rabat na zakup uczestnictwa.
Miłej lektury i do zobaczenia w maju w Warszawie!
Monika Cichowska
Redaktor prowadząca „Biznes Hotel”
WIADOMOŚCI Z BRANŻY
04 Wiadomości z branży
TEMAT NUMERU
10 Trendy 2019 – co czeka branżę hotelarską? (cz. II)
HOTEL MARKETING
12 Kampania brandowa – ochroń swoją markę!
16 Komunikacja z klientem, czyli historia pewnego zapytania
20 Sztuczna inteligencja – wykorzystuj ją w działaniach marketingowych
24 Automatyzacja płatności z kanałów OTA
TECHNOLOGIE W HOTELARSTWIE
26 Sala konferencyjna w hotelu – najważniejsza jest niezawodność!
29 Wysoki standard hotelu: komfort, przyjazna obsługa i... projektory Epson
30 Nabieramy przyspieszenia, czyli mobilny software w Twoim hotelu
32 Oświetlenie nowoczesnego hotelu – na co zwrócić uwagę?
HOTELOWY KNOW-HOW
36 Zewnętrzna część hotelu. Jak zadbać o zieloną przestrzeń?
41 Środki czystości do zadań specjalnych
44 Wytrzymałe i wygodne, czyli idealne meble ogrodowe
46 Ekspres w pokoju hotelowym, a ocena hotelu…
48 Jak wybrać pościel do hotelu? Szczegóły ważne dla gości
52 Ford Tourneo Connect: pięciogwiazdkowy pracownik
SPA & WELLNESS
56 Szkolenie wege w hotelu Manor House SPA
58 Baseny ze stali nierdzewnej od Berndorf
PORADNIK INWESTORA
60 Inwestycje hotelowe – o jakich umowach pamiętać?
62 Dobra baza hotelowego pokoju. Jak zaaranżować przestrzeń?
65 Inwestycja w basen hotelowy – czego oczekują goście?
KATALOG FIRM
68 Katalog firm