Biznes Hotel
KATEGORIE
V Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
    Format: pdf - 347,99 KB
    Pobierz plik
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Biznes Hotel nr 6(30)/2018 listopad-grudzień

Badania branży: Czy rynek hotelarski zmienił się w online? Jak efektywnie wykorzystać budżet reklamowy? Sylwester w hotelu - o co musisz zadbać? Czy Twój obiekt jest gotowy na obsługę gości obcojęzycznych? Umowy powierzenia danych osobowych. Co powinien wiedzieć hotelarz? Monitoring wizyjny - kilka istotnych zmian w świetle RODO - to i dużo więcej w najnowszym numerze Biznes Hotel!

Biznes Hotel nr 6(30)/2018 listopad-grudzień

Drodzy Czytelnicy,

w zależności od pory roku alergicy mają do czynienia z różnymi alergenami. Wydawać by się mogło, że zimą alergeny będą mniej dokuczliwe, ale okazuje się, że rośliny pylą cały rok, więc w zależności od tego, na co te osoby są uczulone, określone miesiące mogą być dla nich bardzo męczące. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom licznej grupy alergików, hotele starają się dostosować pomieszczenia i restauracje do ich potrzeb. Jak hotel powinien przygotować pomieszczenia dla osób cierpiących na alergię? Informacji udziela m.in. Dorota Tokarska, dyrektor Marketingu Manor House SPA, który jest „Hotelem przyjaznym
dla osób z alergiami” i jako jeden z kilku w Polsce ma międzynarodowy znak jakości ECARF.

Rosnąca z roku na rok liczba turystów zagranicznych odwiedzających nasz kraj może cieszyć wszystkich, w szczególności właścicieli i menedżerów obiektów noclegowych oraz restauracji. Jednocześnie rodzi się pytanie, na ile nasze obiekty przygotowane są do obsługi klientów obcojęzycznych. Więcej na ten temat dowiedzą się Państwo z tekstu autorstwa Przemysława Kuśmierskiego. Z kolei Tomasz Chojnacki w swoim artykule porusza niezwykle ważny temat dla branży hotelarskiej – zarządzanie reputacją hotelu. Duża liczba negatywnych opinii w internecie lub – co gorsza – zły sposób odpowiadania przez obsługę hotelu na tego typu recenzje może skutkować nawet radykalnym zmniejszeniem się liczby osób korzystających z danego obiektu turystycznego czy konferencyjnego.

W tym miejscu zapraszam Państwa do lektury, a z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia składam Państwu serdeczne życzenia wszelkiej pomyślności, niepowtarzalnej atmosfery, ciepła oraz obfitości wszelkich dóbr. Niech poczucie prywatnego i zawodowego spełnienia towarzyszą Państwu przez cały Nowy Rok.

Miłej lektury,
Monika Cichowska
redaktor prowadząca „Biznes Hotelu”

WIADOMOŚCI Z BRANŻY 
06 Wiadomości z branży

TEMAT NUMERU 
12 Przygotuj hotel dla alergika

RAPORT SPECJALNY 
16 Badania branży: Czy rynek hotelarski zmienił się w online?

HOTEL MARKETING 
24 Reputation management – jak dbać o opinie?
27 Do raportu wystąp, czyli słów kilka o raportowaniu w dziale sprzedaży
31 Jak efektywnie wykorzystać budżet reklamowy?

TECHNOLOGIE W HOTELARSTWIE 
34 Zapewnij swoim klientom rozrywkę, jaką daje telewizja hotelowa
36 Technologia LED odmieni wnętrze hotelu

HOTELOWY KNOW-HOW 
38 Sylwester w hotelu – o co musisz zadbać?
42 Czy Twój obiekt jest gotowy na obsługę gości obcojęzycznych?
44 Słaby koniec roku dla HoReCa i przemysłu
46 Luksusowa usługa hotelowa – co to faktycznie znaczy?
50 Restauracja hotelowa od zaplecza – jakie wyposażenie wybrać?
54 Rynek hotelowy w Polsce – ile jeszcze potrwa hossa?
58 Monitoring wizyjny – kilka istotnych zmian w świetle RODO

PRZEGLĄD PRAWNY 
62 Umowy powierzenia danych osobowych. Co powinien wiedzieć hotelarz?

SPA & WELLNESS 
66 Kiedy SPA nie przynosi zysków
69 Baseny z firmą Berndorf – wodny relaks
70 Basen hotelowy – na co zwrócić uwagę przy projektowaniu i budowie?

KATALOG FIRM
72 Katalog firm

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl