Biznes Hotel
KATEGORIE
V Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
    Format: pdf - 347,99 KB
    Pobierz plik
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Biznes Hotel nr 5(29)/2018 wrzesień-październik

Jakość hoteli nad Bałtykiem - gdzie jechać, żeby być zadowolonym? Kawa na śniadanie w hotelu - uzupełnienie czy wartość dodana? Hotel po gruntownej renowacji. Jak przeprowadzić ją skutecznie? Rozwiązania smart - zmień swój hotel w inteligentny budynek - to i dużo więcej w najnowszym numerze Biznes Hotel!

Biznes Hotel nr 5(29)/2018 wrzesień-październik

Drodzy Czytelnicy,

szczyt sezonu urlopowego już dawno za nami, a tegoroczna fala wysokich temperatur z pewnością zapewniła nadmorskim hotelom maksymalnie wysokie obroty. Tak śmiałe i na pozór oczywiste wnioski można wysnuć bez szczegółowej analizy rynku i takie zapewne wielu osobom się nasuwają. Paradoksalnie jednak ponad połowa obiektów usytuowanych nad morzem odnotowała znaczący spadek przychodów w porównaniu do poprzednich lat. Czynników prowadzących do takiego stanu rzeczy jest zapewne wiele, na czele z atrakcyjnymi zagranicznymi destynacjami, które coraz częściej są wybierane przez Polaków. W tym miejscu zachęcam do wnikliwej analizy artykułu Michała Płomińskiego, z którego jednoznacznie wynika, że zjawisko to omija hotele z najwyższą średnią ocen, które radzą sobie wciąż dobrze i to zupełnie niezależnie od tego, czy mieszczą się w dużych, czy małych miejscowościach. Konkluzja dotycząca wpływu pozytywnych opinii na rentowność hotelu być może jest banalna i stale przewija się na łamach „Biznes Hotelu”, ale jest też absolutnie kluczowa, zwłaszcza w świetle opisanej powyżej sytuacji. Tylko dobrze zarządzany obiekt z odpowiednio zmotywowanym personelem i poukładanymi procedurami uzyska średnią ocen na poziomie, który zagwarantuje przetrwanie mniejszych bądź większych kryzysów na rynku.

„Standard to jedynie minimum, jakie musimy zapewnić”. Takie słowa usłyszałem kiedyś od dyrektora hotelu, w którym pracowałem w dziale sprzedaży. Stwierdzenie to bardzo łatwo odnieść do kwestii codziennej obsługi gościa w restauracji, recepcji czy każdej innej części hotelu. Czy pamiętamy o takim podejściu również w kontekście tych jeszcze niezdobytych rezerwacji? Te trafiają właśnie do działu sprzedaży, który – jeśli działa wzorowo – jest w stanie zadbać o nasz wynik finansowy. W tym miejscu pojawia się pytanie: co zrobić, aby w procesie sprzedażowym wspiąć się powyżej naszego standardu, którego uosobieniem jest zazwyczaj jeden człowiek? Odpowiedzi na nie w swoim tekście udziela Blanka Retmańska-Man wespół z gronem uznanych ekspertów z branży.

Miłej lektury,
Wojciech Sochacki
redaktor naczelny „Biznes Hotelu”

WIADOMOŚCI Z BRANŻY

04 Wiadomości z branży

TEMAT NUMERU

10 Inwestowanie w edukację, czyli o rozwoju działu sprzedaży

RAPORT SPECJALNY

14 Przegląd producentów materaców hotelowych – zadbaj o spokojny sen gości

HOTEL MARKETING

18 Nowoczesny marketing dostarcza hotelom gorące leady

21 Poznaj nowości w programach reklamowych

TECHNOLOGIE W HOTELARSTWIE

24 Wszystko, co musisz wiedzieć o sprzęcie i infrastrukturze teletechnicznej

26 Rozwiązania smart – zmień swój hotel w inteligentny budynek

30 Produkty Hotelgram już dostępne w Polsce! Webowy PMS, którym się zachwycisz!

32 Zapewnij swoim klientom rozrywkę, jaką daje telewizja hotelowa

HOTELOWY KNOW-HOW

34 Zorganizuj konferencję wartą zapamiętania

38 Jakość hoteli nad Bałtykiem – gdzie jechać, żeby być zadowolonym?

42 Kawa na śniadanie w hotelu – uzupełnienie czy wartość dodana?

44 10 elementów, które czynią hotel prawdziwie luksusowym

47 Jakie wina lubi mieszkaniec kraju nad Wisłą?

48 Hotel na błysk – zainwestuj w odpowiedni sprzęt

PRZEGLĄD PRAWNY

52 12 przyczyn rozwiązania umowy o pracę

SPA & WELLNESS

56 Sprzedawaj skutecznie usługi SPA

59 Różnorodność to nasza specjalność

60 Tam, gdzie pot i łzy, czyli o czystości i dezynfekcji w hotelowej siłowni

PORADNIK INWESTORA

64 Hotel po gruntownej renowacji. Jak przeprowadzić ją skutecznie?

66 Projektowanie i renowacja – przegląd rozwiązań 2018/19

69 Pierwszy hotel MGallery w Polsce z wnętrzami zbudowanymi przez Tétris

70 Condohotele i aparthotele, czyli inwestycje hotelowe inaczej

KATALOG FIRM

72 Katalog firm

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl