Biznes Hotel
KATEGORIE
V Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
    Format: pdf - 347,99 KB
    Pobierz plik
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Biznes Hotel nr 4(28)/2018 lipiec-sierpień

Menu śniadaniowe w hotelu - czego oczekują goście? Nie daj się zwieść współczynnikowi odrzuceń! Jaką rolę odgrywają "PMSy" w hotelarstwie i dlaczego ułatwiają pracę? Jaka strategia komercjalizacji hotelu? Zmiany w prawie pracy. Co powinieneś wiedzieć? Komfortowy i funkcjonalny pokój hotelowy - to i dużo więcej w najnowszym numerze Biznes Hotel!

Biznes Hotel nr 4(28)/2018 lipiec-sierpień

Drodzy Czytelnicy,

sezon wakacyjny trwa w najlepsze, dzięki czemu obiekty ukierunkowane głównie na turystykę pracują w tej chwili na pełnych obrotach. Dyrektorzy tych hoteli starają się maksymalnie wykorzystać obecny czas, nie zapominając jednak przy tym o planowaniu strategii sprzedaży na późniejsze miesiące, w których obłożenie może nie być już tak wysokie. W tym miejscu zwracam się w kierunku mediów społecznościowych, które pośród wielu narzędzi i elementów planowania strategii marketingowych stanowią coraz ważniejszy ich element. W artykule Tomasza Chojnackiego przeczytamy m.in. o tym, jak skutecznie korzystać z tego kanału dotarcia, targetując odpowiednie grupy użytkowników, stosując angażujące treści, a przy tym nie obciążając mocno budżetu. Kolejny bardzo ważny element dobrze funkcjonującego i kontrolowanego działu sprzedaży to system CRM. Wdrożenie takiego rozwiązania wcale nie jest łatwym procesem i wymaga wiele pracy, zwłaszcza na samym początku, jednak korzyści, jakie przynosi, są nie do przecenienia. Więcej na ten temat dowiedzą się Państwo z tekstu autorstwa Blanki
Retmańskiej-Man. Mam nadzieję, że tym z Państwa, którzy wahają się, czy sięgnąć po takie rozwiązanie, lektura artykułu pomoże podjąć właściwą decyzję.


Chyba nikt nie ma wątpliwości, że jedną z największych wartości hotelu stanowią jego pracownicy. To właśnie zaangażowany i dobrze usposobiony zespół ludzi wpływa najbardziej na to, z jakimi odczuciami opuszczamy hotel. O tym, że w kapitał ludzki należy inwestować, chyba nikogo nie muszę przekonywać, jednakże często, zwłaszcza w hotelarstwie, nie wszystko idzie w tej materii po naszej myśli. Duża rotacja pracowników jest aktualnie zjawiskiem bardzo powszechnym i o jego przyczynach można napisać naprawdę wiele. Każdemu z Państwa życzę oczywiście stabilnej i wartościowej kadry pracowniczej, a na wypadek wszelkiego rodzaju zawirowań polecam tekst Aleksandry Daleckiej o zmianach w prawie pracy.


Miłej lektury,
Wojciech Sochacki
redaktor naczelny „Biznes Hotelu”

TEMAT NUMERU

04 Menu śniadaniowe w hotelu – czego oczekują goście?

RAPORT SPECJALNY

08 Przegląd ekspresów automatycznych do kawy jako rozwiązań śniadaniowych

HOTEL MARKETING

16 10 praktycznych sposobów zwiększających widoczność hotelu w mediach społecznościowych

23 Podróż do świata kawy i łazienkowy design na targach Polagra Gastro i Invest Hotel

24 Event hotelowy (cz. VIII): Wdrożenie systemu sprzedażowego, czyli oczekiwanie na cud

27 Nie daj się zwieść współczynnikowi odrzuceń!

TECHNOLOGIE W HOTELARSTWIE

30 Wybieramy telewizję hotelową. Co warto wiedzieć

34 Jaką rolę odgrywają PMS-y w hotelarstwie i dlaczego ułatwiają pracę

INWESTYCJE HOTELOWE

36 Jaka strategia komercjalizacji hotelu?

40 Systemy automatyki budynkowej – jak wykorzystać ich potencjał w hotelach

42 Skuteczne wejście w hotelowy boom

HOTELOWY KNOW-HOW

46 PFRON – dokąd zmierzasz, przedsiębiorco?

48 Tekstylia hotelowe – kupować czy wynajmować?

50 Komfortowy i funkcjonalny pokój hotelowy

53 Rozbudowa hotelu Mona Lisa w Kołobrzegu o condoapartamenty z finansowaniem Monument Fund

54 Idealny bar hotelowy – jak go urządzić?

57 Zmieniający się świat turystyki biznesowej

60 Innowacyjne metody utrzymaniamczystości podłogi w kuchni

63 Hotelarze i restauratorzy w Polsce spodziewają się najlepszego sezonu wakacyjnego od kilku lat

PRZEGLĄD PRAWNY

64 Zmiany w prawie pracy. Co powinieneś wiedzieć

SPA & WELLNESS

68 Rentowne SPA – jakich błędów unikać

71 Uatrakcyjnij pobyt w hotelu swoim gościom!

KATALOG FIRM

72 Katalog firm

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl