Drodzy Czytelnicy,
w momencie, kiedy piszę te słowa, trwa uroczyste otwarcie hotelu Hampton by Hilton Warsaw Mokotów, co przypomina mi, jak bardzo wciąż nienasycony jest rynek obiektów noclegowych w Polsce. Ekspansja ta nie ogranicza się jednak wyłącznie do Warszawy i okolic, ponieważ plany budowy czy wręcz odliczanie dni do otwarcia nowych hoteli dotyczą m.in. Krakowa, Poznania czy Trójmiasta. Sytuacja ta utwierdza mnie w przekonaniu o potrzebie funkcjonowania wartościowych merytorycznie mediów branżowych i wymiany doświadczeń podczas wydarzeń organizowanych dla hotelarzy. W tym miejscu nie mogę nie wspomnieć o piątej edycji kongresu „Rentowny Hotel”, który odbył się po raz pierwszy w nowej lokalizacji – Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Komfortowa sala kinowa zapewniła uczestnikom najlepsze możliwe warunki do konsumpcji treści multimedialnych prezentowanych przez naszych ekspertów. Mogę z radością stwierdzić, że poruszona tematyka spełniła oczekiwania uczestników, co znalazło odzwierciedlenie w ankietach oceniających wydarzenie.
Przed nami okres wakacyjny, który dla obiektów nastawionych na turystykę oznacza duże obłożenie i wytężoną pracę. Inaczej sprawa przedstawia się w obiektach wielkomiejskich nastawionych przede wszystkim na biznes i konferencje. Dyrektorzy tej drugiej grupy hoteli mogą w tym czasie zaplanować wszelkie inwestycje dzięki mniejszemu obłożeniu – i to właśnie im polecam lekturę dodatku dla inwestorów, który znajdzie się w tym wydaniu. Przedstawiamy w nim obecne rozwiązania rynkowe, które – mam nadzieję okażą się inspirujące przy decyzjach inwestycyjnych. W tym numerze również niezwykle ważny temat o rotacji pracowników w dziale sprzedaży autorstwa Blanki Retmańskiej-Man oraz wyczekiwany raport rynku obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
Miłej lektury,
Wojciech Sochacki
redaktor naczelny „Biznes Hotelu”
Spis treści
RELACJA
4 Rentowny Hotel naszym okiem!
TEMAT NUMERU
8 Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
HOTEL MARKETING
16 E-marketing wkracza w Revenue Management
20 Event hotelowy (cz. VII): Rotacja w dziale sprzedaży. Jak ograniczyć straty?
23 Zarezerwuj hotel w wirtualnej rzeczywistości
TECHNOLOGIE W HOTELARSTWIE
26 Zapewnij swoim klientom rozrywkę, jaką daje telewizja hotelowa
28 Zintegrowana analiza danych – system, który wspiera Twój biznes
30 Hotel 2.0 – rozwiązania Samsunga dla branży hotelarskiej
HOTELOWY KNOW-HOW
32 Hotel Ritz urządził aukcję starych mebli i dzieł sztuki!
34 Wypoczynek w biohotelu - jak to działa?
38 Zero Waste – ekologiczne trendy w prowadzeniu biznesu
40 Meble ze stali nierdzewnej – dlaczego warto je wybrać?
42 Zadbaj o zieleń wokół hotelu
PRZEGLĄD PRAWNY
46 Zmiany RODO i ich wpływ na listę mailingową
SPA & WELLNESS
50 Czym kierować się przy tworzeniu usługi hotelowego SPA?
PORADNIK INWESTORA
54 Przegląd systemów klimatyzacji dla obiektów hotelowych
65 Trendy na hotelowej ścianie
66 Mercedes wśród okapów? Szefowie kuchni wybrali Jeven
68 Przed nami kolejny rok wzrostu kosztów w branży hotelarskiej
70 Hampton by HiltonWarsaw Mokotów przygotowuje się do przyjęcia pierwszych gości
KATALOG FIRM
72 Katalog firm