Drodzy Czytelnicy,
W ostatnich kilku latach w Polsce obserwujemy sporo inwestycji w hotele „butikowe”, co mnie cieszy, gdyż jestem fanem nowoczesnego dizajnu, w który zazwyczaj takie hotele obfitują. Takie inwestycje jednak nie sprawdzą się w każdym miejscu i zazwyczaj nie są to duże obiekty. No właśnie, jak duży powinien być hotel? Z całą pewnością jest to kluczowe pytanie przed podjęciem decyzji o nowej inwestycji. Postanowiliśmy zatem zająć się tym problemem w artykule: Rozmiar ma znaczenie, czyli jak duży powinien być hotel, by przynosił zyski?.
W tym miejscu chciałbym pochwalić się nowym działem, którym powołaliśmy dla wszystkich tych, którzy chcą posiąść wiedzę dotyczącą inwestycji hotelowych. „Inwestycje Hotelowe” przygotowywać będą dla Państwa specjaliści z firmy Hotel Professionals z Panem Alexem Kloszewskim na czele, którego przedstawić w branży hotelarskiej chyba nie trzeba.
Poza ww. tekstem w szczególności polecam Państwa uwadze tekst Krzysztofa Głąbińskiego: Overbooking w hotelarstwie (i co mają do tego linie lotnicze?), który przybliża zagadnienie overbookingu w liniach lotniczych i pokazuje, jak revenue manager w hotelu może z niego czerpać.
Programy lojalnościowe – spraw, by gość do Ciebie wracał to kolejny wart uwagi tekst, przygotowany przez Tomasza Chojnackiego, przydatny wszystkim tym, którzy w swoim obiekcie jeszcze programów lojalnościowych nie posiadają, a chcieliby je wprowadzić. Naprawdę warto.
Niniejszym zapraszam do lektury i życzę przyjemnej dawki wiedzy!
Maciej Podgórski
redaktor naczelny „Biznes Hotelu”
Spis treści
Temat numeru:
04 Programy lojalnościowe – spraw, by gość do Ciebie wracał
Marketing
08 Niezbędnik hotelarza i marketingowca, czyli subiektywna lista narzędzi ułatwiających codzienną pracę
10 Zrównoważony hotel, czyli jak działania CSR mogą zoptymalizować Twój biznes
13 Hotelarskie inspiracje w Poznaniu
14 Guest Connect – brakujące ogniwo efektywnego procesu sprzedaży
20 Dowiedz się, jak powinien wyglądać Twój sukces [wywiad]
22 Event hotelowy (cz. I). Zarządzanie eventami – jak przygotować się do zmian?
Revenue Management
24 Overbooking w hotelarstwie (i co mają do tego linie lotnicze?)
30 Zarządzanie hotelem w erze cyfrowej [wywiad]
Inwestycje hotelowe
32 Rozmiar ma znaczenie, czyli jak dużego hotelu potrzebujemy, by przynosił zyski?
Hotelowy Know-how
36 Ford Transit wjeżdża do branży hotelarskiej
42 Kosiarka dla hotelu – jak dbać o tereny zielone wokół obiektu?
46 Wybierz partnera, który zadba o bezpieczeństwo Twoich danych
48 Mniej blichtru, więcej elegancji – dekoracje stołu na imprezy okolicznościowe
52 Sen to podstawa – zadbaj o odpowiedni materac w hotelu
56 Technologie Digital Signage wspierające hotelarstwo
Optymalizacja kosztów
58 Czystość siłowni i strefy SPA – jak robić to dobrze?
62 Powiew nowoczesności od Fuji Electric
Przegląd prawny
64 Czy mamy przełom w płatnościach na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania?
Fit & Food
70 Kieliszki mają znaczenie
Katalog firm
72 Katalog firm