Biznes Hotel
KATEGORIE
III Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
    Format: pdf - 347,99 KB
    Pobierz plik
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Najczęstsze błędy popełniane podczas monitorowania social mediów

Najczęstsze błędy popełniane podczas monitorowania social mediów

Kiedy myślimy o monitoringu Internetu i mediów społecznościowych często wydaje się nam, że wystarczy wpisać swoją nazwę firmy, bądź produktu i od razu będziemy mieli wszystko, czego potrzebujemy.

Często tak jest, jednak efektywne wykorzystanie możliwości monitoringu wychodzi daleko poza własną markę. Poniżej kilka słów o błędach, jakie najczęściej popełniamy, zaczynając swoją „przygodę” z monitoringiem. 
 
1. Zły dobór słów kluczowych
 
Właściwe wskazanie słów to oczywiście podstawa. Moment, w którym źle dobierzemy, co chcemy monitorować może zaważyć na liczbie wyników i jakości samego monitoringu. Ważne jest, aby obserwować nie tylko nazwę swojej marki, ale również nazwy z błędami czy popularne określenia, jakich używają internauci.
 
2. Skupienie na mniej ważnych wynikach
 
Mając dostęp do dużej liczby wyników, czasem nie potrafimy odnaleźć tych, które mogą być dla nas najważniejsze. Pomocne wówczas są informacje o zasięgu konkretnej witryny czy profilu w mediach społecznościowych albo o interakcjach przy konkretnym wpisie – pozwalają nam one określić kolejność „obsługi” wpisów. Wiadomo, że te wpisy, które wywołują największy odzew są ważniejsze i warto na nie zareagować wcześniej.
 
3. Brak monitoringu konkurencji
 
Warto także śledzić swoją konkurencję, uwierzcie - oni też to robią. Dzięki monitoringowi konkurencji, pierwsi będziemy wiedzieć, co się u nich dzieje, czy jest jakiś kryzys albo co warto „podejrzeć”. Możemy też wykorzystać to do sprawdzenia na co narzekają klienci konkurencji i wprowadzić u nas poprawione rozwiązanie. 
 
4. Zbyt szeroki zakres monitoringu (i niekorzystanie z filtrowania)
 
Czasami warto obserwować nie tylko naszą markę, ale także szerokie spektrum informacji o kategorii produktowej, w której ona się znajduje. Jednak, może się okazać, że nagle będziemy dostawać dziesiątki tysięcy wyników i zamiast pomocy jaką miał być monitoring… będzie nam dokładał pracy. Warto wtedy skorzystać z filtrowania, dzięki czemu będziemy otrzymywać dokładne wyniki. Na ogół wystarczy raz ustawić filtr i stosować go na stałe.
 
5. Brak monitoringu
 
Tak. Jednym z najpoważniejszych błędów przy monitorowaniu mediów społecznościowych jest przeświadczenie że nie potrzebujemy narzędzi do monitoringu i wszystko możemy sobie znaleźć sami, bo nasi klienci piszą tylko na naszym fan page’u bądź tagując nasz profil na Twitterze. Bardzo często okazuje się, że klienci wręcz specjalnie nie tagują naszych profili społecznościowych a jednak o naszej marce piszą – bez dobrego narzędzia do monitoringu możemy ominąć takie informacje. 
 
grafika: fotolia.com
---
Więcej o zarządzaniu reputacją hotelu i monitoringu internetu w branży hotelowej w Magazynie "Biznes Hotel" nr 3/2015
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mikołaj Winkiel
Brand24

Chief Evangelist w Brand24. Od ponad 6 lat związany z branżą internetową profesjonalnie jaki i hobbystycznie.

Szlify marketingowe zbierał w agencji Heureka (obecnie VML), aby poprzez pracę w agencji Vacaloca, trafić do FacebookNOW na stanowisko social media managera i analityka. Od grudnia 2011 w Brand24 zajmuje się obsługą klientów, szkoleniami z monitoringu Internetu oraz „ewangelizacją” branży reklamowej. Prywatnie fan Androida i Linuxa oraz autor bloga technologicznego.

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Tagi: #marketing

Przeczytaj także:

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl