Biznes Hotel
KATEGORIE
III Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
    Format: pdf - 347,99 KB
    Pobierz plik
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Gościnność na miarę XXI wieku

Nowoczesne technologie są w dzisiejszych czasach nieodzownym elementem każdego etapu planowania i realizacji podróży, już od momentu wyboru jej celu.

Hotele muszą wyjść naprzeciw wynikającym z tego oczekiwań gości – przedstawiciele branży hotelowej niemal jednogłośnie zgadzają się*, że udostępnianie innowacyjnych, wysokiej jakości interaktywnych rozwiązań przekłada się na większe zainteresowanie potencjalnych gości. Jakie możliwości mają obecnie właściciele hoteli i po jakie narzędzia mogą sięgnąć?

Nowoczesne spojrzenie

Ciekłokrystaliczne wyświetlacze sprawdzają się świetnie jako atrakcyjne wizualnie, coraz częściej także interaktywne, nośniki treści dowolnego rodzaju. Dostępne w rozmiarach od 32 do nawet 110 cali mogą być stosowane w każdym rodzaju pomieszczeń na terenie hotelu. Przykładowo – wielkoformatowy ekran powita nowoprzybyłych gości już w hotelowym lobby, przedstawiając im tak istotne dla nich informacje jak prognoza pogody, czy popularne lokalne atrakcje. Z kolei monitory o mniejszym rozmiarze, lecz wyposażone w panele dotykowe, spełnią rolę punktu obsługi klienta, które da gościom dostęp do takich usług jak meldowanie się, zamawianie jedzenia, czy rezerwacja imprez. Właściciele obiektów otrzymują przy tym pełną swobodę formy i zawartości wyświetlanych treści – mogą też korzystać z dostarczonych wraz z oprogramowaniem szablonów producenta.

Wspomniane wyżej oprogramowanie stanowi centrum zarządzania wszystkimi wyświetlaczami. Pozwala w intuicyjny sposób przygotować materiały, by potem wyświetlić je na ekranach w całym hotelu lub tylko na określonej ich grupie (np. w obrębie konkretnej grupy pomieszczeń). Dzięki wykorzystaniu sieci internetowej, także bezprzewodowej, wyświetlane treści zmieniają się błyskawicznie, już w momencie zatwierdzenia zmian. Funkcja ustalania harmonogramu daje także możliwość automatyzacji procesu, umożliwiając wybór godzin i miejsca wyświetlania danych treści. Za przykład wykorzystania tej opcji niech posłuży hotelowa restauracja – w godzinach porannych goście obejrzą na ekranach menu śniadaniowe, które zmieni się po określonej godzinie na ofertę obiadową.

Prawdziwie osobista telewizja hotelowa

Największy wpływ na całokształt pobytu w hotelu, to jakie wrażenie wywołała wizyta i jak zostanie zapamiętana, ma hotelowy pokój. Niezwykle ważnym jest więc, by goście czuli się w nim niezwykle komfortowo – najlepiej niemal jak u siebie w domu.

Znajdujący się na wyposażeniu pokoju telewizor pełni bardzo często rolę jego centrum – wychodząc z tego założenia, to właśnie nowoczesna telewizja hotelowa stanowi sposób na zaskoczenie gości i zwiększenie jakości ich pobytu. Wyświetlacze w pokojach także wchodzą w skład infrastruktury, której schemat i działanie opisane zostały wyżej.

 

Przejście w przestrzeń prywatna, jaką jest pokój, oznacza jednocześnie nowe scenariusze wykorzystania ekranów. Wyobraźmy sobie, że zmęczeni podróżą goście zostają powitani spersonalizowanym komunikatem powitalnym – przywitani z imienia i nazwiska w ich własnym języku. Po chwili widzą na ekranie menu hotelowej restauracji, z najbardziej polecanymi na daną porę dnia potrawami.  W ten sposób właściciele hoteli mogą błyskawicznie odpowiadać na potrzeby gości, co pozytywnie przełoży się na poziom ich komfortu i dobre samopoczucie.

Zdecydowana większość współcześnie podróżujących zabiera ze sobą takie urządzenia jak smartfon czy tablet. Nowoczesne telewizory typu Smart mogą łączyć się bezprzewodowo z urządzeniami mobilnymi i wyświetlać treści znajdujące się w ich pamięci. Po całym dniu wrażeń i atrakcji goście nie będą już musieli wpatrywać się w małe ekrany – zamiast tego, obejrzą zdjęcia i filmy w pełnej krasie na dużym wyświetlaczu telewizora, słuchając w tym samym czasie swojej ulubionej muzyki. To jedna z tych funkcji, bez której goście radzili sobie do tej pory, lecz gdy raz skorzystali – nie wyobrażają sobie pobytu bez dostępu do niej. Poczują się dzięki znacznie swobodniej, niemal jak we własnym domu.

Nowoczesność w rękach personelu

Prowadzenie popularnego hotelu to także konieczność usprawnienia obsługi klientów – tutaj z pomocą także przychodzą innowacyjne rozwiązania. Nowoczesne technologie mogą posłużyć jako wyposażenie personelu hotelowego, które znacząco odciąży jego pracę i zwiększy produktywność, co również ma kluczowe znaczenie w zapewnieniu gościom jak najlepszego pobytu.

W dzisiejszych czasach niektóre urządzenia przenośne już oferują większe możliwości, niż komputery stacjonarne. Wyposażenie obsługi w wydajne tablety obsługujące szereg funkcji bezprzewodowych pozwoli dotrzeć bezpośrednio do potrzeb gości i mobilnie nadzorować prawidłowe funkcjonowanie hotelu. Nieprzerwany dostęp do Internetu pozwala na skuteczną komunikację pomiędzy pracownikami i błyskawiczne reagowanie na to, co dzieje się na terenie hotelu. Wydajna bateria pozwoli natomiast na całodniowe pełnienie obowiązków, a wysokiej rozdzielczości aparat posłuży jako skaner kodów kreskowych i QR. Niektóre współczesne aplikacje pełnią funkcje pakietów oprogramowania biurowego, pozwalając na sprawniejsze i wygodniejsze prowadzenie dokumentacji.

Nowy komfort drukowania

Technologie bezprzewodowe otwierają także nowe możliwości w kategorii rozwiązań druku. Nowoczesne drukarki i urządzenia wielofunkcyjne coraz częściej wyposażone są w obsługę protokołu komunikacji NFC, tzw. „technologii zbliżeniowej”, dzięki której możliwe jest drukowanie dokumentów bezpośrednio z poziomu urządzenia mobilnego. Wystarczy zbliżyć urządzenia do siebie, by rozpocząć drukowanie.

Zmienił się także sposób korzystania z drukarek. Fizyczne przyciski zastąpiono dotykowymi wyświetlaczami i wbudowanym systemem operacyjnym Android, które pozwalają na łatwiejszą zmianę parametrów druku. Cały proces drukowania przebiega tym samym szybciej i wygodniej – docenią go zarówno pracownicy hotelu, jak i przebywający w nim goście.

Decydując się na nowoczesne drukarki i urządzenia wielofunkcyjne, właściciele hoteli mogą liczyć na zmniejszenie kosztów wydruku oraz zużycia materiałów eksploatacyjnych, a także energooszczędne działanie – pozwala to znacząco zmniejszyć koszty operacyjne hotelu.

Świat należy do nowoczesnych hoteli

Nowoczesne technologie oferują niedostępne do tej pory możliwości, które korzystnie wpływają na wizerunek hotelu, zwiększając jednocześnie jakość pobytu gości. Z biegiem czasu stają się coraz bardziej intuicyjne i łatwiejsze w obsłudze, co czyni z nich przystępne dla wszystkich rozwiązanie. Wraz z ich popularnością rośnie także ilość podróżujących zainteresowanych wykorzystaniem wspomnianych technologii – niezależnie od skali hotelu, warto już dziś wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i zadbać o odpowiednie pierwsze wrażenie.

* 82% hotelarzy; na podstawie Samsung, Transforming the guest experience (2013)

Artykuł sponsorowany przez firmę Samsung – dostawcę nowoczesnych urządzeń i rozwiązań dla branży hotelarskiej.

Więcej szczegółów na temat oferty na stronach:

Ewa Karczewska
Redakcja Biznes Hotel

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Tagi: #design, #hotel

Przeczytaj także:

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl