Biznes Hotel
KATEGORIE
V Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
    Format: pdf - 347,99 KB
    Pobierz plik
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Który hotel nakarmi nas rano najlepiej?

Który hotel nakarmi nas rano najlepiej?

Oferta śniadań hotelowych staje się coraz bogatsza. To już nie tylko jajecznica, pomidor, parówki i kajzerka, ale obszerny wybór nietuzinkowych potraw. Jakie są więc aktualne standardy gastronomiczne wyznaczane przez sieci hotelowe w Polsce? Na to pytanie odpowiada Raport Śniadań Hotelowych 2018, w którym zbadano i oceniono ofertę śniadaniową najpopularniejszych sieci hotelowych w Polsce.

Wraz z rozwojem turystyki krajowej zwiększa się zapotrzebowanie na nowoczesne obiekty wypoczynkowe oferujące nie tylko atrakcyjne miejsca noclegowe, ale również wysoki poziom oferty gastronomicznej. Coraz częściej oczekujemy od restauratorów hotelowych ciekawego i zdrowego menu, bez względu na porę dnia. Czy realizacja tych życzeń ma odzwierciedlenie w rzeczywistości?

Na podstawie analizy działań wybranych obiektów 5 największych sieci hotelowych - Hotelu Diament, Double Tree by Hilton, Puro Hotels, Q Hotel oraz Qubus Hotel - stworzono Raport Śniadań Hotelowych 2018. Bada on poziom jednego z kluczowych elementów usługi hotelarskiej – śniadań. 

– Poza atrakcyjną ceną zakwaterowania, śniadania stały się jednym z głównych elementów oferty hotelowej. Z naszych badań wynika, że aż 87% gości hotelowych decyduje się na opcję noclegu ze śniadaniem.” Oprócz tego, raport pokazuje również trendy, jakie będą towarzyszyć gastronomii śniadaniowej w najbliższych latach – Jacek Bijak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w sieci Qubus Hotel.

Zdrowo i kolorowo

Pierwsza część Raportu Śniadań Hotelowych 2018 dotyczyła rodzajów śniadań, jakie oferują poszczególne sieci hotelowe. Zadano hotelarzom pytania o ich ofertę, jadłospis oraz aspekty związane z usługą. Pod uwagę wzięto nie tylko różnorodność menu i asortyment dostępny dla gości, ale także jakość produktów, otwartość na niestandardowe potrzeby (np. z uwagi na szczególnie restrykcyjną dietę), sezonowość i lokalność menu, a także atmosferę w samej restauracji.

Okazało się, że standardem śniadaniowym w hotelach stała się rozbudowana, warzywno-owocowa część bufetu. Największą różnorodność w tej kategorii oferuje Qubus Hotel, który o poranku serwuje  nie tylko cytrusy i owoce sezonowe, ale także różnorodne owoce w syropie, melony oraz tak zwane super foods, czyli np. jagody goji lub nasiona chia.

Goście hotelowi bardzo często decydują się na lokalne wędliny i sery, a także zdrowe produkty zbożowe. Białe pieczywo zastępuje szeroki wybór chlebów i bułek z różnych mąk, a zwykłe drożdżówki – smakowite słodkości - od croissantów po ptysie. Tutaj prym również wiedzie Qubus Hotel, oferujący około 20 rodzajów pieczywa wypiekanego na miejscu lub sprowadzanego z lokalnych piekarni. Oprócz tego, goście hotelowi mogą cieszyć swoje podniebienia różnego rodzaju ptysiami, domowymi ciastami, goframi, ciastkami maślanymi, croissantami oraz ciastami z cukierni. Coraz częściej proponowane są także produkty bezglutenowe i bez laktozy. Wynika to z tego, że już co dziesiąty gość hotelowy jest na określonej diecie. Sprostaniu niestandardowym oczekiwaniom gości sprzyja forma bufetu, na którą zdecydowało się aż 95% hoteli.  

– Co prawda nadal większość gości, bo ponad 80%, nie wyobraża sobie śniadania np. bez jajek, ale ten trend powoli się zmienia i coraz częściej oczekuje się nie tylko szerszej gamy produktów dla wegetarian, ale także polskich i regionalnych potraw. Standardem jest już proponowanie w bufecie filetowanych świeżych owoców, warzyw, jogurtów, konfitur czy naleśników. Goście zwracają uwagę na współpracę z lokalnymi piekarniami czy gospodarstwami ekologicznymi, ponieważ chętniej sięgają po produkty regionalne, lokalne specjały i przysmaki czy własnoręcznie wypiekane chleby. Widzimy też duże zainteresowanie np. świeżo wyciskanymi sokami czy samodzielnie wypiekanymi goframi – wyjaśnia Jacek Bijak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w sieci Qubus Hotel.

Kulisy śniadania

A jak wygląda pod względem kosztów? Ceny śniadań hotelowych kształtują się obecnie na poziomie od 20 do 85 zł. W tym przedziale klienci otrzymują bogate menu, zawierające również produkty dla wymagających, to jest produkty od ekodostawców, bezglutenowe, wegetariańskie czy wegańskie. Coraz częściej restauracje hotelowe decydują się na przygotowywanie wędlin, a nawet serów we własnym zakresie. Niestety, nie jest to jeszcze standardem, a dodatkowym atutem, gdyż dostępność tej usługi jest tylko w 2 z 5 ankietowanych hoteli, w tym w krakowskim Qubus Hotel.

Dodatkowo, oprócz tzw. produktów home made, liderzy gastronomii hotelarskiej proponują lokalne specjały – aż 80% ankietowanych sieci hotelowych. Na Pomorzu możemy spróbować wędzonej ryby, na Śląsku doskonałych wędlin, a na Podhalu – oscypków. Hotelarze decydują się na kooperację z lokalnymi rolnikami i dostawcami nie tylko ze względu na trend slow food, ale kwestie logistyczne. Sezonowe produkty, których nie trzeba daleko transportować, kosztują mniej, są świeższe i o wiele smaczniejsze.

Bardzo zauważalne jest także elastyczne podejście do klienta poprzez serwowanie  śniadań do pokoju lub na wynos, na przykład w przypadku wcześniejszego wymeldowania. Taką usługę zapewnia 80% zbadanych obiektów hotelowych. Zdarza się nawet zamawianie śniadania a la carte poza bufetem - szczególnie w przypadku alergików oraz dzieci. Tego typu odstępstwa są bardzo wygodną opcją, zarówno podczas wyjazdów służbowych, szkoleń czy konferencji, jak i podróży rekreacyjnych.

Zostaw opinię

W drugiej części badań zawartych w Raporcie Śniadań Hotelowych 2018,  za sprawą platformy Revinate wzięto pod lupę opinie obrazujące ostatni rok blisko 1000 gości hotelowych. Grupa badanych chętnie zostawiała swoje opinie w takich serwisach jak Booking.com, HRS, TripAdvisor oraz Google+. Oceniano śniadaniowe menu, obsługę oraz atmosferę w hotelowych restauracjach.

W rezultacie, najwyżej ocenianymi aspektami oferty śniadaniowej analizowanych hoteli był wybór oferty śniadaniowej, smak oraz świeżość. Badani wskazali, że największy wybór produktów w ofercie śniadaniowej ma Qubus Hotel Kraków. Obiekt ten może się również poszczycić najwyższym wskaźnikiem dotyczącym świeżości oferowanych produktów.

Nietuzinkową atmosferę miejsca określa nie tylko design, ale także profesjonalna obsługa i „dobra strawa”. Smaczny i spersonalizowany posiłek budzi pozytywne emocje oraz zasadniczo wpływa na budowanie aprobującego wizerunku samego hotelu. Śniadania to ten element usługi hotelowej, który w najbliższych latach wciąż będzie się rozwijać, choć już teraz poranne posiłki są na wyjątkowo wysokim poziomie.

Przykładem tego jest Qubus Hotel, który w celu sprostania niestandardowym oczekiwaniom klientów, wprowadza do swojego menu zróżnicowane i pożywne produkty od najlepszych polskich producentów, lokalnych przedsiębiorstw i ekologicznych gospodarstw oraz dania typu home made - specjały przygotowywane na miejscu przez szefów kuchni. Wyniki Raportu Śniadań Hotelowych pokazują również, że Qubus Hotel dba o jakość i świeżość produktów, zapewnia odpowiednią obsługę oraz dopasowuje się do indywidualnych potrzeb każdego ze swoich gości.

Informacja prasowa
Redakcja Biznes Hotel

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl