Biznes Hotel
KATEGORIE
V Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
    Format: pdf - 347,99 KB
    Pobierz plik
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Systemy automatyki budynkowej - jak wykorzystać ich potencjał w hotelach

Systemy automatyki budynkowej - jak wykorzystać ich potencjał w hotelach

Branża hotelowa przeżywa obecnie w Polsce prawdziwy rozkwit. Napływające informacje o decyzjach inwestorów dawno już przyćmiły rynek biurowców, o obiektach handlowych nie wspominając. Skala planowanych oraz realizowanych inwestycji w branży hotelowej mogłaby być porównywalna jedynie z rynkiem logistyczno-produkcyjnym. Jednak obie grupy obiektów charakteryzują się odmienną specyfiką całego procesu inwestycyjnego.

Zaczynając od planowania, przez realizację, na utrzymaniu kończąc. Rosnące koszty mediów oraz pracy, zapewnienie ciągłości zatrudnienia lub zatrudnienia sezonowego, utrzymanie standardu obsługi – to tylko niektóre z wyzwań, z którymi zmagają się inwestorzy hotelowi. Nie dziwi więc fakt, że rozwój oraz wartość nowoczesnych technologii zyskuje na znaczeniu szczególnie w tej branży.

Parking

 

Systemy automatyki budynkowej – klasy BMS – są doskonale znane branży hotelowej i na stałe wpisały się już w standard każdej inwestycji. Im wyższy standard hotelu, tym większa rola BMS-u w sterowaniu i zarządzaniu obiektem. Jednak ostatnie lata przyniosły prawdziwą rewolucję w funkcjonowaniu i roli tych systemów. Obecnie stały się one kompleksowym rozwiązaniem IT, które nie tylko umożliwia efektywne zarządzanie obiektem, ale również digitalizuje usługi hotelowe oraz zapewnia sprawną obsługę klienta końcowego – gości hotelowych. Są to kompleksowe rozwiązania, które dostarczają wartości do wielu odbiorców jednocześnie, w ramach jednego rozwiązania technologicznego.

Sterowanie pokojem

 

Zacznijmy jednak od początku: pierwszym oraz naturalnym odbiorcą BMS-ów są osoby zarządzające hotelem. Standardowy system dostarczał informacji na temat zużycia mediów, pozwalał na sterowanie oświetleniem, systemem HVAC czy podglądem z kamer. Obecnie dostępne rozwiązania umożliwiają zawansowane raportowanie czy sterowanie i analitykę pracy wszystkich systemów budynkowych w celu ich optymalizacji oraz ustawienia odpowiednich zależności pomiędzy nimi, dodając do tego zakres predictive maintanace, czyli przewidywanie przestojów, awarii, tak abyśmy mogli planować prace serwisowe z wyprzedzeniem. Umożliwiają również tworzenie centralnych platform do monitorowania i zarządzania wieloma obiektami jednocześnie. Dzięki temu inwestorzy otrzymują narzędzie dające możliwość standaryzacji procesów, optymalizacji kosztów czy porównywania wydajności i efektywności systemów stosowanych w obiektach.

System rezerwacji sal

 

Rozwój technologii najmocniej jednak wpływa na użytkownika końcowego. To przed klientem hotelu otwiera się świat nieznanych do tej pory możliwości. Nowoczesne rozwiązania BMS umożliwiają wyodrębnienie interfejsu – np. aplikacji mobilnej – przy pomocy której klient przejdzie sprawnie przez cały proces pobytu oraz korzystania z usług hotelowych. Zaczynając od momentu rezerwacji, gdzie BMS współpracując z wewnętrznym systemem hotelowym lub zewnętrznymi portalami rezerwacji, umożliwia już na tym etapie skorzystanie z podstawowych usług hotelowych, typu rezerwacja parkingu, przygotowanie odpowiedniego komfortu w pokoju czy zamówienie innych dostępnych na tym etapie usług hotelowych.

Zamawianie posiłków

 

Po przybyciu do obiektu również automatyzujemy szereg procesów, od sterowania parkingiem i udania się na wcześniej zarezerwowane miejsce, przez szybki check-in przy pomocy aplikacji, po sterowanie kontrolą dostępu do pokoju i samym pokojem. Oczywiście tak zaawansowane możliwości klient hotelu otrzymuje dopiero po dokonaniu check-inu. Wtedy też aplikacja otwiera swe możliwości przed użytkownikiem i pozwala na skorzystanie z właściwie wszystkich usług hotelowych, od zapoznania się z podstawowymi informacjami, przez rezerwację usług SPA, po zamawianie serwisu czy innych zdefiniowanych usług – oczywiście wszystko w postaci tej aplikacji. Skracamy w ten sposób proces dotarcia gościa hotelu do oferowanej usługi, umożliwiając jednocześnie szybką akceptację w procesie decyzyjnym. W ten sposób automatyzujemy również ostatni etap pobytu gościa, gdzie umożliwiamy weryfikację przedłużenia doby hotelowej, szybki check-out czy wezwanie taksówki.

Wszystko oczywiście odbywa się w ramach jednego rozwiązania automatyki budynkowej. Tak zmieniają się systemy automatyki budynkowej. Pod wpływem rewolucji technologicznej z systemów zarządzania obiektem stają się kompleksowymi rozwiązaniami do modelowania całych procesów zachodzących w ramach obiektów hotelowych.

Kamil Zabadała
APA Sp. z o. o.

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl