Biznes Hotel
KATEGORIE
III Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport ActiveMobi: gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego
    Format: pdf - 3,5 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Telewizja hotelowa na miarę 2017 r.

Ubiegły rok to zmiana w kwestii rozwiązań IT dla hoteli. Na pierwszy plan wysunęły się bezpieczeństwo gości w sieci, prędkość internetowych łączy oraz rozwiązania telewizyjne oparte na digital signage. Czy to trend wzrostowy także w tym roku i czym w 2017 r. zaskoczy nas Samsung? Rozmawiamy o tym z Michałem Bordewiczem, key account managerem sektora HoReCa w Samsungu.

Na zdjęciu: Michał Bordewicz, key account manager sektora HoReCa w Samsungu

– Pokuśmy się o małe podsumowanie. Jakie zmiany na rynku hotelowym i w zakresie usług dla sektora HoReCa możemy uznać za najważniejsze w 2016 r.?

– Rok 2016 przyniósł wiele zmian na rynku hotelowym, szczególnie w kwestii rozwiązań IT dla hoteli. Hotelarze coraz częściej zwracają uwagę na bezpieczeństwo swoich gości w sieci hotelowej, prędkość i dostęp do łączy internetowych oraz inwestują w infrastrukturę IT opartą na profesjonalnych wyświetlaczach, które z jednej strony są elementem oferty rozrywkowej, z drugiej zaś wspierają procesy sprzedażowe. W przypadku telewizji hotelowej ciągle obserwujemy trendy wzrostowe w kontekście wielkości matrycy. W wielu obiektach zaczynają dominować telewizory 40-calowe, wypierając te 32-calowe. W hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych dominują 49-calowe telewizory hotelowe w wersjach Smart TV, z oprogramowaniem bazującym na infrastrukturze IP. W przestrzeniach otwartych, restauracjach hotelowych, lobby i salach konferencyjnych wykorzystuje się coraz częściej rozwiązania digital signage. Papier i stare projektory zastępowane są nowoczesnymi profesjonalnymi wyświetlaczami. Samsung oferuje szeroką gamę modeli monitorów dla sektora HoReCa. Ogromną zaletę tego rozwiązania stanowi absolutna dowolność w wykorzystaniu wyświetlacza i treści, które chcemy udostępniać. Całość zaszyta jest w jednej infrastrukturze, a wszystkie monitory, dzięki oprogramowaniu MagicInfo, sterowane są z jednego miejsca. Daje to szeroką przestrzeń do kierowania treściami multimedialnymi i dostarczania rozrywki gościom hotelowym. Monitor nierzadko jest też elementem spójnego designu. Samsung Mirror Display, czyli monitor lustrzany, możemy od 2016 r. podziwiać w kilku hotelach w Polsce.

– Co szykują producenci w zakresie telewizji hotelowej na 2017 r.? W jakich kierunkach będzie się ona rozwijać?

– Patrząc na lata ubiegłe i początek 2017 r., widzimy umocnienie się rynkowej pozycji telewizorów Smart TV. Hotelarze starają się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, dostarczać im rozrywkę i treści, a także sprytnie wykorzystywać rozwiązania dostępne na rynku w komunikacji z gościem. Samsung w rozwiązaniu hotelowym Reach 4.0 IP proponuje ciągłą komunikację dwustronną z gościem w czasie rzeczywistym, która ma realny wpływ na oferowanie usług dodatkowych w hotelach, wzrost sprzedaży i zysków. Nie wymaga to inwestycji w dodatkowe urządzenia, takie jak setup boxy, co zmniejsza koszty utrzymania instalacji. Całość rozwiązania jest oparta na telewizorach Smart TV oraz autorskim oprogramowaniu firmy Samsung. Wszystko działa w bezpiecznej infrastrukturze i umożliwia gościom hotelowym korzystanie z aplikacji, z których znane są telewizory Smart TV. Ciekawą funkcją, o którą pytają zarówno goście, jak i hotelarze, jest screen mirroring, który umożliwia oglądanie zawartości naszego smartfona lub tabletu, czyli najczęściej zdjęć i filmów, bezpośrednio na telewizorze. Możemy dzięki temu szybko przejrzeć zdjęcia, które zrobiliśmy w ciągu dnia albo wyświetlając prezentację, przygotować się do spotkania biznesowego.

O jakie rozwiązania najczęściej pyta klient? Jakie wymagania musi spełniać dziś telewizja hotelowa?

– Rozwiązania mają być proste, stabilne i funkcjonalne, ich utrzymanie możliwie bezkosztowe, a przede wszystkim bezproblemowe. Samsung oferuje sprzęt i oprogramowanie dopasowane do potrzeb klienta biznesowego, ale także nastawionego na rozrywkę i wypoczynek. Rozwiązanie, które proponujemy, minimalizuje udział hardware’u i wykorzystuje innowacyjny software, czyniąc je nie tylko multifunkcjonalnym, ale i bezpiecznym, tanim w utrzymaniu i bezawaryjnym. Wszystkie te czynniki tworzą nam zarys trendów na rok 2017 i przyszłe lata.

– Czy będą jakieś zmiany w programie partnerskim firmy Samsung?

– Kanał partnerski w Samsung od wielu lat jest bardzo intensywnie rozwijany w kontekście informacji i narzędzi, jakie dostarczamy partnerom, jak i korzyści wynikających ze sprzedaży naszych produktów. Program STEP umożliwia certyfikację resellerów, w ramach której partnerzy uczestniczą w szkoleniach produktowych czy otrzymują nasze wsparcie w realizacji skutecznych strategii marketingowych. Co roku, zbierając doświadczenia razem z partnerami, urozmaicamy program i dodajemy nowe opcje, które realnie wspierają biznes. Samsung udziela też wsparcia merytorycznego i technicznego przy działaniach projektowych. Nowi partnerzy mają status Bronze, a ci, którzy się certyfikują i generują sprzedaż, otrzymują statusy Silver, Gold i Platinium. Ma to związek z wymiernymi korzyściami, które Samsung przygotował dla swoich partnerów. Są to m.in. Backbonus od sprzedaży, opieka handlowców czy darmowe korzystanie z nowego showroomu w warszawskiej siedzibie Samsung Electronics Polska, ale także wypożyczanie i testowanie sprzętu przy pracy nad projektami. Najważniejszą zasadą jest dla nas ta, wedle której partnerem może zostać każda firma rejestrująca się w Portalu Partnerskim STEP. Dla każdego, niezależnie od doświadczenia czy wyników sprzedaży, przygotowaliśmy gamę narzędzi, które wspierają resellerów i wspólnie z Samsung tworzą biznes.

– Na jakie trendy w HoReCa powinni zwrócić uwagę resellerzy? Na czym będą mogli zarobić w 2017 r.?

– Przede wszystkim powinni skupić uwagę na rozwiązaniach interaktywnych i inteligentnych typu smart. Większość inwestorów w biznesie hotelowym decyduje się na telewizory o wyższych przekątnych, podążając za wymogami gości i próbując zaoferować im rozrywkę oraz komfort zbliżony do tego, które mają w domach, albo nawet lepszy. Ogromny potencjał mają rozwiązania digital signage – od ścian wideo w salach konferencyjnych po ściany LED wewnątrz i na zewnątrz obiektów. Samsung w obu przypadkach oferuje produkty wysokiej jakości, którymi można zdalnie zarządzać, co ma ogromne znaczenie zarówno dla gości hotelowych, jak i dla kondycji finansowej hoteli i wzrostu sprzedaży usług hotelowych. W zdigitalizowanym świecie wyświetlacze towarzyszą nam na co dzień, dostarczając mnóstwa informacji. Inteligentnie zarządzane i estetycznie wkomponowane w design obiektu są wartością dodaną dla każdego hotelu, niezależnie od marki, liczby gwiazdek czy potencjalnych klientów.

 


Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #HoReCa, #hotel, #know-how, #marketing

Przeczytaj także:

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl