Biznes Hotel
KATEGORIE
V Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce w 2018 r.
    Format: pdf - 347,99 KB
    Pobierz plik
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Dyplom MBA - nowy must-have branży turystycznej

Sformułowanie "dobry menedżer bez dyplomu i bez doświadczenia" już od wielu lat uznawane jest za biznesowy oksymoron. Naturalny gen przedsiębiorczości i intuicja, choć są witalnymi cechami każdego biznesmena, od dawna nie są wystarczającymi warunkami otrzymania - i utrzymania - pracy w branży. Co więcej, ostatnie lata pokazują wzrastające zapotrzebowanie na kadry zarządcze, mogące poszczycić się najświeższą wiedzą praktyczną, szeroką bazą kontaktów oraz doskonale wiedzących, jak kompleksowo pokierować firmą. Odpowiedzią na coraz wyżej stawianą branży HoReCa poprzeczkę, okazują się specjalistyczne studia MBA. Dzięki współpracy Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii oraz amerykańskiego Uniwersytetu Antioch od tego roku będą dostępne także w Polsce.

Dlaczego MBA w turystyce?

Rosnące znaczenie specjalistycznych, profilowanych programów MBA, kształcących menedżerów wyższego szczebla, oznacza konieczność przygotowania oferty wykraczającej poza potrzeby branży IT, HR czy finansowej. W branży HoReCa od dawna dało się wyczuć zapotrzebowanie na program obejmujący nie tylko wiele tradycyjnych obszarów MBA, takich jak przywództwo, finanse, etyka, rachunkowość, marketing i zarzadzanie, ale także szczegółowo zgłębiający nowoczesną i innowacyjną gospodarkę turystyczną. Studia MBA kładą nacisk na praktyczne wykorzystanie wyżej wymienionych elementów w rynkowych projektach sektora turystycznego. To jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów usług. Nasz kraj posiada fantastycznych menedżerów, dlatego chcemy pomóc im w maksymalnym rozwoju kompetencji oraz możliwości poszerzania wiedzy w środowisku międzynarodowym – stwierdza dr Marek Nocoń, dziekan Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii. Nikt w Polsce nie próbował wcześniej łączenia tylu innowacyjnych składowych na tak dużą skalę, więc wyzwanie jest znaczące. Doszliśmy jednak do wniosku, że pora wykonać ten krok milowy.

Studia jako inwestycja

Na studia MBA zazwyczaj decydują się osoby ambitne, które doskonale wiedzą, jak chcą pokierować swoją karierą zawodową oraz takie, które posiadają już pewne doświadczenie zawodowe. Dzięki międzynarodowemu gronu zawodowo czynnych studentów, wszyscy absolwenci uzyskują bezcenną sieć kontaktów zawodowych, możliwość podjęcia współpracy biznesowej oraz wymiany międzynarodowych doświadczeń. Studia MBA są także jedynymi, które na tak wielką skalę są w stanie pobudzić rozwój kompetencji miękkich, tak ważnych w pracy w branży turystycznej: umiejętności przywódczych, zdolności do pracy zespołowej oraz rozwiązywania problemów, umiejętności komunikacyjnych, zdolności do przeprowadzania badań i analiz, umiejętności prezentacji i autoprezentacji, a także pracy z klientem.

Nie każdy MBA oznacza sukces

Choć dane wyglądają imponująco, warto pamiętać, że nie każde studia MBA są w stanie przyczynić się do sukcesu zawodowego. Wybierając uczelnię, warto zwrócić uwagę na kilka czynników, w tym renomę placówki oraz dobór programu. Warto sprawdzić, czy studia posiadają odpowiednie certyfikaty, będące gwarancją wysokiej jakości programu - dodaje dr Mary Ann Short, dyrektor programu MBA na Uniwersytecie Antioch w USA. Ciężko pracowaliśmy we współpracy z Wyższą Szkołą Turystyki i Ekologii, by nasz MBA in Tourism otrzymał międzynarodową akredytację American Higher Learning Comission. Udało się, ponieważ postawiliśmy na praktyczny wymiar edukacji oraz formułę specjalistycznych kursów interaktywnych. Eksperci dodają, że to kolejny czynnik, który warto rozważyć. Studia w nowoczesnej formule 3.0 okazują się najlepszym rozwiązaniem dla dynamicznie rozwijającej się branży, ponieważ pozwalają w bezproblemowy sposób łączyć pracę zawodową z edukacją.

Liderzy na rynku

MBA w Turystyce to kolejne, innowacyjne przedsięwzięcie Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii. Uczelnia, która specjalizuje się w kształceniu menedżerów najwyższego szczebla, zapewnia że MBA wprowadzi polską turystykę na zupełnie inny poziom. Zadbaliśmy o to, by współpracowali z nami wyłącznie tacy eksperci w swoim fachu – finansach, marketingu, komunikacji – którzy mają jednocześnie doświadczenie w hotelarstwie i turystyce – przekonuje prof. dr hab. Janusz Sondel, rektor Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii. Stąd międzynarodowe partnerstwo i innowacyjny program, zapewniający możliwość uczenia się od światowej klasy, międzynarodowych ekspertów. Dzięki formatowi i doborowi wiedzy słuchacze MBA będą mogli ją od razu zastosować w praktyce – wdrożyć, zmierzyć, modyfikować wskaźniki. A także zbierać zawodowe żniwa poczynionej inwestycji.

Więcej informacji na temat MBA w Turystyce oraz zasady rekrutacji dostępne są na stronie: http://mba.wste.edu.pl/

Agnieszka Grzechynka

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Tagi: #HoReCa, #aktualności

Przeczytaj także:

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl