Biznes Hotel
KATEGORIE
III Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport ActiveMobi: gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego
    Format: pdf - 3,5 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Social WiFi w Hotel Belvedere - case study

94% gości uważa Wi-Fi w hotelu za standard. Chcąc nadążyć za najnowszymi trendami, hotelarze znajdują sposoby na wykorzystanie sieci Wi-Fi do poznawania gości, celów marketingowych czy badania opinii. Hotel Belvedere wykorzystuje do tego Social WiFi. Tekst: Zespół Social WiFi

Hotel Belvedere to położony w Zakopanem, luksusowy, czterogwiazdkowy obiekt, usytuowany w bezpośrednim sąsiedztwie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Posiada 173 pokoje i apartamenty, wzorowane na okres dwudziestolecia międzywojennego lub stylizowane w oparciu o architekturę regionu. Dysponuje on również 14 nowoczesnymi, dobrze wyposażonymi salami konferencyjnymi, będącymi w stanie pomieścić nawet 1000 osób.

1. Zbieranie danych

Social WiFi funkcjonuje w Hotelu Belvedere już od ponad 2 lat. W tym czasie do Wi-Fi zalogowało się aż 71 000 użytkowników. 64% osób zalogowało się poprzez adres mailowy, a 36% poprzez konto na portalu społecznościowym. Pozwoliło to na zebranie informacji takich jak płeć, wiek czy nawet używany język, które pozwalają marketerom lepiej poznać swoich gości i dopasować się do ich potrzeb. Dzięki wykorzystaniu inteligentnego Wi-Fi właścicielowi hotelu udało się zebrać prawie 14 tys. e-maili potwierdzonych przez użytkowników – to bardzo dużo (ok. 580 adresów mailowych miesięcznie). Właściciele wiedzą dokładnie, ile z logujących się osób powraca – w przyszłości identyfikacja powracających gości może być podstawą do nagradzania ich w programie lojalnościowym. Zbieranie adresów pozwala również na bezpośrednie przekierowywanie odwiedzających na własną stronę rezerwacji, co umożliwia uniknięcie kosztów prowizji OTA. Jeśli ktoś rezerwuje pokój przez np. Booking.com, hotelarz nie zna maila, a Social WiFi zmienia tę sytuację, dzięki zbieraniu maili przy logowaniu do Wi-Fi.

2. Strona powitalna

Zalogowanie się do sieci Wi-Fi przekierowuje użytkownika na tzw. ekran powitalny. Osoby zarządzające panelem usługi posiadają możliwość dowolnego zmieniania występujących tam treści. W przypadku Hotelu Belvedere goście mogą z tego poziomu zadzwonić do hotelu, polubić fanpage obiektu na Facebooku lub zobaczyć najnowsze oferty i nadchodzące wydarzenia.

3. Maile powitalne

Badania pokazują, że 54% gości hotelowych po zalogowaniu do Wi-Fi szuka informacji o ofercie hotelowej czy atrakcjach w okolicy, dlatego każdy gość logujący się do Wi-Fi w Hotelu Belvedere otrzymuje mail powitalny z tymi najważniejszymi informacjami. Dzięki temu każdy z gości ma harmonogram pod ręką i może go znaleźć w każdej chwili.

4. Mailingi

Przez ponad 2 lata aktywności Hotel Belvedere zebrał prawie 14 tys. e-maili. To potężna liczba, zwłaszcza że osoby te były już wcześniej w obiekcie – oznacza to, że na 100% należą do grupy docelowej. 

5. Remarketing

Hotel Belvedere planuje również korzystać z remarketingu. Każda osoba, która skorzysta w hotelu z Wi-Fi, uruchamia przeglądarkę internetową na swoim urządzeniu, w tym momencie jest „ciastkowana” jeszcze przed zalogowaniem do Social WiFi. Dzięki zebraniu takich danych właściciel hotelu może w sposób nieinwazyjny wyświetlać tym osobom swoje reklamy, podczas gdy przeglądają one strony internetowe. Dzięki takiemu działaniu może o sobie co jakiś czas przypominać i zachęcać do powrotu.

6. Zbieranie opinii

Social WiFi posiada wbudowany system oceny zadowolenia. Po opuszczeniu Hotelu Belvedere goście otrzymają mail z prośbą o ocenę pobytu w skali od 1 do 5 gwiazdek. Mają też możliwość pozostawienia opinii. Swoją ocenę pozostawiło prawie 3 tys. osób, a dodatkowo 705 osób dodało bardziej szczegółowy komentarz, dzięki temu hotel poznaje potrzeby swoich gości i może wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, a dzięki obustronnej komunikacji, może budować z nimi relacje i lojalność. System gwiazdkowy pozwala więc zebrać dużą liczbę spontanicznych, wiarygodnych opinii – ankietowani nie są w żaden sposób nagradzani ani zmuszani do wyrażenia swojego zdania, dzięki czemu opinie te są prawdziwe. Taka metoda jest więc dużo bardziej efektywna niż tradycyjne ankiety telefoniczne czy internetowe. Dodatkową zaletą systemu gwiazdkowego jest integracja z portalem opiniotwórczym TripAdvisor. 2 dni po pozostawieniu oceny gwiazdkowej goście Hotelu Belvedere otrzymają mail zachęcający do pozostawienia opinii również na TripAdvisor. Dzięki tej integracji znacznie wzrasta liczba ocen na TripAdvisor, co pozytywnie wpływa na postrzeganie hotelu przez internautów, buduje jego wiarygodność i podwyższa jego rating.

Opinia klienta

– Social WiFi pozytywnie wpłynęło na sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi gośćmi. Możliwość odpowiadania na komentarze czy opinie pozwala szybko reagować na potrzeby i oczekiwania gościa. Przydatna jest też funkcja wyświetlania aktualnych promocji i informacji o hotelu od razu po zalogowaniu się przez użytkownika. Dodatkowo integracja z SalesMenago pozwaliła nam na automatyzację kampanii mailingowych. z czego jesteśmy zadowoleni – Anna Widacka, Dyrektor ds. hotelowych, Hotel Belvedere****.

Profitoom jest oficjalnym dystrybutorem narzędzia na polskim rynku hotelarskim.


Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #HoReCa, #marketing

Przeczytaj także:

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl