Biznes Hotel
KATEGORIE
III Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport ActiveMobi: gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego
    Format: pdf - 3,5 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

8 kluczowych zmian w channel managerze Upper CRS 2.0.

Niedawna premiera nowego Upper CRS od Profitroom przyniosła sporo zmian. Dzięki lepszym narzędziom analitycznym hotelarz szybciej zareaguje na trendy rynkowe i łatwiej prowadzić mu dynamiczną sprzedaż. Do tego wszystkiego czytelniejszy, szybszy interfejs osadzony na zupełnie nowej platformie - Center Next Generation.

Wcześniejsza wersja Upper CRS w 4 lata zdobyła pozycję jednego z liderów polskiego rynku, grono kilkuset klientów i sporo przychylnych opinii. Hotelarze chwalili go za przejrzystość i logikę działania.

Dlaczego zatem stworzyliśmy nowego CRS-a? Przede wszystkim przewidujemy dalszy wzrost znaczenia dynamicznej sprzedaży, co wymaga lepszego analitycznego wglądu w trendy w zakresie zachowania konkurencji i gości.

Poza tym zmian wymagała dotychczasowa platforma wszystkich aplikacji Profitroom, czyli Center. Interfejs nowego Centera logiczniej grupuje poszczególne funkcje (czerpiąc z analizy codziennych zadań hotelarzy, a nie podziału na aplikacje), eliminuje duplikujące się widoki (np. listy rezerwacji CRS i Upper), nadaje większej spójności interfejsom poszczególnych narzędzi, (czyniąc je łatwiejszymi do nauczenia się), znacznie szybciej reaguje i jest dostępny na urządzeniach mobilnych. Upper CRS wraz z narzędziami statystycznymi jest pierwszą aplikacją przeniesioną na nową platformę.

Do realizacji projektu CenterNG + CRS przystąpiliśmy w sile kilkunastu specjalistów, wśród których byli analitycy biznesowi, marketingowcy, revenue managerowie, specjaliści UX, graficy, programiści i testerzy. Teraz, po wielu iteracjach i kilku miesiącach pracy, przedstawiamy hotelarzom zaprojektowane od nowa narzędzie. Nowy Upper CRS zachowuje lubianą przez nich logikę i układ starego Upper CRS. Jednocześnie jest bardziej przejrzysty, szybszy i wyposażony w narzędzia poprawiające jakość podejmowanych decyzji i przyspieszających codzienną pracę

Jakie to elementy?

1. Nowy moduł analityczny

Analiza sprzedaży hotelu z podziałem na konkretne kanały oraz wszystkimi najważniejszymi wskaźnikami, takimi jak m.in. wartości rezerwacji, ADR czy średnie wyprzedzenie rezerwacji w połączeniu z pełną historią sprzedaży, sprawia, że tworzenie planów cenowych staje się łatwe, a sprzedaż rośnie.

Nowe wskaźniki analityczne umożliwią hotelom szybką analizę rezerwacji pod kątem wskaźników ADR, LOS czy WIN, co z kolei pozwala przełamać tendencje w dokonywanych rezerwacjach (np. skrócenie wyprzedzenia rezerwacji lub wydłużenie długości pobytu). Widzimy też zestawienie liczby gości na witrynie z finalną liczbą rezerwacji, co pozwala wyciągać wnioski o skuteczności ofert i lepiej je dopasowywać. Wszystkie najbardziej potrzebne do analizy sprzedaży wskaźniki zgromadziliśmy w jednej zakładce.

Zależności między cenami na dany dzień, dostępnością i restrykcjami widać także poza modułem analitycznym - bezpośrednio w tabeli planów cenowych. Dzięki temu łatwiej wprowadzać codzienne korekty cen.

2. Analiza konkurencji

Nowy CRS to również nowy moduł analizy cen konkurencji, bez czego trudno adekwatnie zaplanować i korygować politykę cenową. Moduł porównuje ceny konkurencyjnych obiektów w postaci czytelnego wykresu i bogatej w informacje tabeli. Pozwala porównywać ceny z podziałem na rodzaj stawek, pakiet wyżywienia czy kanały sprzedaży. Alarmuje też o nagłych zmianach cen.

3. Analiza popytu

Moduły analityczne w Upper CRS pozwalają ponadto na analizę popytu na stronie WWW hotelu, sprawdzenie konwersji sprzedaży w silniku rezerwacyjnym czy ruch na stronie.

4. Tabela jak Excel

Kolejne tabele (cen, dostępności, ograniczeń) działają podobnie do arkusza kalkulacyjnego. Przykładowo: żeby zmienić cenę, wystarczy kliknąć komórkę i wpisać cyfry - wszystko bez dodatkowych okienek i formularzy. Natomiast żeby skopiować cenę na kolejne dni, wystarczy przeciągnąć komórkę za róg. Można też skopiować całą politykę cenową z zewnętrznego arkusza kalkulacyjnego za pomocą kombinacji klawiszy ctrl+c i ctrl+v. Dostępne pozostają także metody edycji tabel znane ze starego Centera.

Dzięki temu likwidujemy kolejne bariery powstrzymujące hotelarzy przed dynamicznym ustalaniem cen i przyspieszamy codzienną pracę.

5. Nowy pulpit

Nowy pulpit CenterNG to widok witający logującego się hotelarza przeglądem najważniejszych informacji. To m.in. najważniejsze wskaźniki sprzedaży (ADR, RevPar, wartość sprzedaży itd.), tabela dostępności, lista rezerwacji z dzisiejszymi przyjazdami). Coś dla siebie znajdzie tam zarówno recepcjonista, revenue manager, jak i marketingowiec.

6. Masowe zamykanie cenników

Nowe narzędzie pozwala kilkoma kliknięciami zamknąć albo otworzyć wiele cenników. W razie małej dostępności hotelarz może np. szybko zamknąć wszystkie cenniki elastyczne, a przy wprowadzaniu oferty świątecznej łatwo zamknąć wszystkie pozostałe oferty.

7. Lepsza lista rezerwacji

Całkowicie przebudowaliśmy listę rezerwacji - jest teraz znacznie czytelniejsza i integruje rezerwacje płynące z CRS i Uppera. Razem z równie mocno przebudowanym widokiem szczegółów rezerwacji znacznie ułatwia typowe działania, jak sprawdzenie dzisiejszych przyjazdów, to, jakich przygotowań wymagają i jakie świadczenia przysługują gościowi, ustalenie prawa gościa do anulacji.

8. Inne zmiany

Wśród innych zmian warto wymienić także "odchudzone" drzewo cenników, większy obszar roboczy na tabelach, czytelniejsze informowanie o błędach w kanałach oraz o historii pochodzenia ceny. Jest też wyszukiwarka cenników, kanałów i pokoi oraz nowa lista działań podejmowanych w systemie (logów systemowych).

Co się nie zmieniło?

Przede wszystkim nowy Upper CRS dziedziczy wszystkie dotychczasowe integracje z OTA, GDS i PMS - a wciąż przybywają nowe. W tej chwili Upper CRS jest zintegrowany z kilkudziesięcioma kanałami.

Bez zmian pozostaje także najwyższa dbałość o bezpieczeństwo danych potwierdzona certyfikatem PCI DSS oraz zgodność z wymogami Ustawy o ochronie danych osobowych.

Nie zmieniliśmy też ogólnej logiki działania narzędzia i układu widoków, dzięki czemu użytkownik przyzwyczajony do starej wersji Upper CRS nie będzie musiał zmieniać nawyków. Migracja do nowej wersji nie wymaga żadnego nakładu pracy po stronie hotelu.

Przyszłość

Oficjalna premiera Upper CRS miała miejsce niedawno, podczas Hotel Marketing Conference, ale narzędzie było testowane już wcześniej w kilkunastu obiektach. Z tych testów spłynęły do nas uwagi dotyczące szczegółowych rozwiązań (które systematycznie wdrażamy), ale i dużo ciepłych opinii. Nowy CRS jest oceniany jako przejrzystszy, hotelarze doceniają również to, że do wykonania typowych czynności wystarczy wyraźnie mniej kliknięć.

Już teraz mogę zdradzić, że w niedalekiej przyszłości Upper CRS zostanie wzbogacony o narzędzia przydatne w zarządzaniu dystrybucją hotelu, ale i takie, które jeszcze bardziej ułatwią i przyspieszą hotelarzom pracę. Trwają ponadto prace nad wydłużeniem listy integracji systemu i niezawodności ich działania.

To pierwszy produkt w rodzinie CenterNG, niebawem pojawią się kolejne innowacyjne produkty Profitroom. Pierwszy na liście jest zupełnie nowy interfejs zarządzania systemem rezerwacyjnym Upper.

 

Krzysztof Kowalczykiewicz
Profitroom

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #HoReCa, #marketing

Przeczytaj także:

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl