Biznes Hotel
KATEGORIE
III Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport ActiveMobi: gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego
    Format: pdf - 3,5 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Social WiFi w hotelu Bania**** Thermal & Ski (case study)

Wi-Fi w hotelu to już standard. Według statystyk 94% osób uważa Wi-Fi za jeden z najważniejszych atrybutów hotelu, a aż 38% Gości uważa jego brak za nieakceptowalny i w takim przypadku będą skłonni zarezerwować pokój w innym hotelu. Hotelarze, którzy idą z duchem czasu, chcą czerpać pełnymi garściami ze swoich kampanii marketingowych i budować długotrwałe relacje ze swoimi Gośćmi. Wiedzą jednak, że Wi-Fi może być korzyścią nie tylko dla Gości, ale również dla nich samych. Przede wszystkim Wi-Fi jest oznaką nowoczesności i wyznacznikiem światowego poziomu obsługi Gości, ale może też być wykorzystywane do Wi-Fi marketingu. Doskonale wiedzą o tym m.in. właściciele Hotelu Bania**** Thermal & Ski, którzy korzystają z Social WiFi - inteligentnego narzędzia analityczno-marketingowego, służącego do zbierania i analizy danych oraz do budowania dwustronnej relacji z Gośćmi.

Hotel Bania**** Thermal & Ski to znany obiekt położony w Białce Tatrzańskiej u stóp największego kompleksu narciarskiego. Hotel łączy w jednym miejscu góralski klimat, baseny termalne i raj dla narciarzy. W obiekcie znajduje się 156 pokoi, a także bar, restauracja i znany turystom Klub Bania. Infrastruktura zarówno w najbliższym sąsiedztwie, jak i w samym hotelu jest przygotowana kompleksowo i z najwyższą dbałością o szczegóły. Wyjście z hotelu prowadzi bezpośrednio na doskonale przygotowane stoki, tuż obok można znaleźć ponadto szkółkę narciarską, wypożyczalnię sprzętu sportowego czy specjalną zimową strefę dla dzieci. Hotel Bania jest obiektem z udogodnieniami dla rodzin, ale i świetnym miejscem do organizacji spotkań biznesowych, firmowych wyjazdów integracyjnych czy konferencji. Hotel jest połączony z basenami termalnymi Terma Bania, które posiadają własne saunarium, i oferuje bogatą ofertą SPA.

Social WiFi umożliwia m.in. wyświetlanie komunikatów w czasie rzeczywistym, wysyłkę e-mailingów, zbieranie opinii za pomocą systemu pięciu gwiazdek. Narzędzie jest wykorzystywane głównie w sektorach HoReCa, retail, jak i podczas eventów indoor - outdoor. Platforma jest zintegrowana m.in. z SALESmanago, FreshMailem, TripAdvisorem, Facebookiem i narzędziami Profitroom.

Hotel Bania**** Thermal & Ski korzysta z Social WiFi od połowy kwietnia 2016 r. W ciągu dwóch i pól miesiąca działania widoczne są znaczne korzyści z wykorzystania narzędzia - do Wi-Fi przez ten czas zalogowało się ponad 7200 osób.

- Social WiFi pozwala nam identyfikować naszych Gości za pomocą Wi-Fi. Gość loguje się do sieci Wi-Fi przy pomocy maila lub konta w portalach społecznościowych. Kiedy opuszcza nasz hotel, zostawia po sobie ślad - możemy więc kontaktować się z nim nawet po wyjeździe i zachęcać do ponownego przyjazdu. Dzięki temu, że zbieramy dane Gości, możemy potem pozostawać z nim w kontakcie poprzez mailingi oraz remarketing - wyświetlamy mu nasze reklamy, podczas gdy przegląda inne strony internetowe. Dzięki temu możemy kierować nasz przekaz marketingowy tylko do osób, które faktycznie będą nim zainteresowane - mówi Wojciech Sadowicz, specjalista ds. e-marketingu Hotelu Bania**** Thermal & Ski.

Hotel Bania z powodzeniem wykorzystuje prawie wszystkie funkcjonalności Social WiFi:

1.   Zbieranie danych

Podczas 2,5 miesiąca działania Social WiFi do sieci w Hotelu Bania zalogowało się ponad 7200 osób. Wszystkie dane zbierane są w panelu zarządzania, do którego mogą mieć dostęp właściciele, menedżer obiektu czy wybrani pracownicy działu marketingu. W Hotelu Bania 70% osób logowało się za pomocą adresu mailowego, a 30% przy użyciu portali społecznościowych - to te dane dają nam obraz struktury demograficznej użytkowników w podziale na płeć i wiek. Dzięki wykorzystaniu inteligentnego Wi-Fi właścicielowi hotelu udało się zebrać ponad 5000 e-maili - to bardzo wysoka liczba jak na tak krótki czasu (ok. 2900 adresów mailowych miesięcznie). Właściciele wiedzą dokładnie, ile z logujących się osób powraca - w przyszłości identyfikacja powracających klientów może być podstawą do nagradzania ich w programie lojalnościowym. Social WiFi zbiera również dane na temat płci logujących się osób - co może być szczególnie przydatne przy wysyłce mailingów.

2.   Ekran powitalny

Po zalogowaniu do sieci Wi-Fi na ekranie Gościa wyświetla się tzw. ekran powitalny. Z tego poziomu Goście mogą zadzwonić do hotelu, polubić fanpage obiektu na Facebooku. Dodatkowo osoba zarządzająca panelem może zamieścić na ekranie powitalnym dowolne grafiki lub filmy. Właściciele Hotelu Bania zamieszczają w tym miejscu informacje o ofercie hotelu - m.in. o restauracjach i sklepach, które znajdują się na terenie obiektu, oraz o Klubie Bania.

3.   Mail powitalny

Z badań wynika, że 54% Gości hotelowych po zalogowaniu do Wi-Fi szuka atrakcji w okolicy i informacji o ofercie hotelowej, dlatego Social WiFi wprowadziło mail powitalny. Każdy Gość, który loguje się do Wi-Fi w Hotelu Bania, za pomocą adresu e-mail otrzymuje tzw. maila powitalnego. Właściciele w ten sposób osobiście witają każdego z Gości i od razu przedstawiają harmonogram atrakcji na cały tydzień. W okresie letnim są to takie atrakcje, jak noce kinowe, konkursy i eventy dla dzieci, biesiady i ogniska. Dzięki temu każdy z Gości ma harmonogram pod ręką i może go znaleźć w każdej chwili.

4.   Mailingi

Adres każdego z Gości, który loguje się do Wi-Fi, pojawia się w bazie mailingowej Hotelu Bania.

W ciągu 2,5 miesiąca w hotelu zebrano ok. 5000 adresów mailowych. To potężna liczba, zwłaszcza że osoby te były już wcześniej w obiekcie - oznacza to, że na 100% należą do grupy docelowej. Dzięki temu, że mailingi wysyłane są do osób, które faktycznie były w hotelu, współczynniki otwarć są znacznie wyższe niż w przypadku wysyłania maili do bazy zebranej w newsletterze lub do kupionej bazy.

5.    Remarketing

Każda osoba, która korzysta internetu w Hotelu Bania, uruchamia przeglądarkę internetową na swoim urządzeniu. Jest w tym momencie "ciastkowana" jeszcze przed zalogowaniem do Social WiFi. Dzięki zebraniu takich danych właściciel hotelu może wyświetlać w przyszłości tym osobom swoje reklamy, podczas gdy przeglądają one różne strony internetowe. Dzięki takiemu działaniu może o sobie przypominać co jakiś czas w nienachalny sposób i zachęcać do powrotu.

6.   Oceny i opinie

Social WiFi posiada wbudowany system oceny zadowolenia - tzw. system gwiazdkowy. Po opuszczeniu Hotelu Bania Goście otrzymują maile z prośbą o ocenę zadowolenia ze swojej wizyty w skali od 1 do 5 gwiazdek. Mogą też zostawić swoją spontaniczną opinię. W ciągu 2,5 miesiące ocenę Hotelu Bania zostawiło ponad 620 osób, a 160 z nich pozostawiło dodatkowo opinię słowną. System gwiazdkowy pozwala więc zebrać dużą liczbę spontanicznych, wiarygodnych opinii - ankietowani nie są w żaden sposób nagradzani ani zmuszani do wyrażenia swojego zdania, dzięki czemu opinie te są prawdziwe. Taka metoda jest więc dużo bardziej efektywna niż tradycyjne ankiety telefoniczne czy internetowe. Dodatkową zaletą systemu gwiazdkowego jest integracja z portalem opiniotwórczym TripAdvisor. 2 dni po pozostawieniu oceny gwiazdkowej Goście Hotelu Bania otrzymują maila zachęcającego do pozostawienia opinii również na TripAdvisor. Dzięki tej integracji znacznie wzrasta liczba ocen na TripAdvisor, co pozytywnie wpływa na postrzeganie hotelu przez internautów, buduje jego wiarygodność i podwyższa jego rating.

- Najważniejsze funkcjonalności Social WiFi to dla nas system oceny gwiazdkowej i integracje - z TripAdvisorem i Freshmailem. Zachęcamy w prosty sposób Gości do wystawienia opinii na portalu, który jest dla nas ważny wizerunkowo. Ponadto dzięki Social WiFi wszystko jest zautomatyzowane, a to bardzo ważne przy takiej liczbie danych. Dzięki temu poznajemy lepiej oczekiwania naszych Gości i możemy się rozwijać w dobrym kierunku - tłumaczy Wojciech Sadowicz.

Profitoom jest oficjalnym dystrybutorem narzędzia na polskim rynku hotelarskim.

Magdalena Subdys
Social WiFi

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #HoReCa, #know-how, #marketing

Przeczytaj także:

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl