Biznes Hotel
KATEGORIE
III Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport ActiveMobi: gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego
    Format: pdf - 3,5 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Simply more bookings. Co nowego w Upper 6?

Szósta już wersja systemu rezerwacyjnego Upper to efektywniejsze zarządzanie dostępnością pokoi, łatwiejszy proces rezerwowania, większa sprzedaż. Co jeszcze przynosi lipcowa premiera nowej wersji systemu?

Zaznajomieni z poprzednią wersją systemu Upper zauważą pewnie, że zmiany wizualne - choć łatwo dostrzegalne - nie są tym razem rewolucyjne. W rzeczywistości jednak zespół programistyczny wprowadził ponad 2700 modyfikacji, przepisując ponad 20 tys. linii kodu!

Co to za zmiany i dlaczego akurat takie? Podczas 14 miesięcy pracy poprzedniej wersji systemu zebraliśmy feedback od kilku milionów gości rezerwujących noclegi w przeszło 1500 hotelach. Do realizacji projektu przystąpiliśmy w sile kilkunastu specjalistów, m.in. designerów, marketingowców, specjalistów UX, programistów i testerów.

W fazie projektowej analizowaliśmy dziesiątki scenariuszy procesów rezerwacji, przygotowaliśmy dziesiątki wariantów układów graficznych. Spośród wszystkich koncepcji wybraliśmy zaś te, które sprawdziły się najlepiej, i przygotowaliśmy pierwsze wdrożenia systemu. Przez ponad dwa miesiące poddawaliśmy je nieustannym testom na realnych hotelach i gościach. Dzięki wnioskom z tych prób udało nam się wdrożyć szereg dodatkowych zmian i usprawnień, które znalazły się z finalnej wersji.

Jakie zatem bariery obniżyliśmy w nowym systemie?

BRAK DOSTĘPNOŚCI

Co zniechęca najmocniej? Nie wysoka cena, ale właśnie brak dostępności pokoi w trakcie rezerwacji! Dotychczas jeśli witryna hotelowa oferowała przycisk typu "szybka rezerwacja" bez kalendarzyków, to system rezerwacyjny otwierał się, sprawdzając dostępność na najbliższą noc - często już zajętą. Gość nie zawsze rozumiał, dlaczego dostaje komunikat braku dostępności - przecież nie zdążył jeszcze określić, kiedy chce przyjechać.

Nowa wersja systemu Upper rozwiązała ten problem. Jeśli Upper nie dostanie od witryny preferowanych dat pobytu, sam o nie zapyta. Dopiero po uzyskaniu dat, zacznie szukać dostępności. Wygląda to tak:

Czasem jednak dostępności zabraknie dla dat wybranych przez gościa. Także tutaj Upper bardzo się zmienił. Nie pokazuje już skomplikowanego kalendarza dostępności, lecz proponuje 2 alternatywne daty pobytu. Nasze algorytmy sugerują daty spośród dostępnych w taki sposób, by były możliwie podobne do preferencji gościa.

Jeśli żaden z dwóch pobytów nie odpowiada gościowi, ten może wywołać pełny kalendarz dostępności. Także on został zaprojektowany całkowicie od nowa:

Dotychczasowy kalendarz proponował pobyty o długości równej pierwotnemu zakresowi dat. A przecież skoro gość musi zmienić datę przyjazdu/wyjazdu, to mógł zmienić też plany co do długości pobytu. Nowy kalendarz nie robi tu już przeszkód.

Dzięki opcji prezentacji dostępności na poziomie pojedynczych pokoi możliwe jest też rozwiązanie problemu braku ciągłej dostępności. To efekt, który występuje w terminach, w których dostępność jest rozbita na dwa albo więcej pokoje, co uniemożliwia jego rezerwację.

Dodatkowo nowy kalendarz znacznie czytelniej pokazuje ograniczenia dostępności (minimalną i określoną liczbę nocy). Jasno prezentuje też dni, kiedy można tylko wyjechać. Dzięki tym zmianom komunikaty braku dostępności pokazują się znacznie rzadziej, a kiedy już są - łatwiej wybrać inny zadowalający termin pobytu.

KSZTAŁT ŚCIEŻKI REZERWACYJNEJ

Nowy Upper to tylko 3 kroki do rezerwacji:

  • I krok - wybór pokoju i oferty,
  • II krok - wybór dodatków,
  • III krok - dane osobowe i płatność.

W ofertach bez skonfigurowanych dodatków proces jest nawet dwukrokowy!

Zmniejszenie liczby kroków o jeden to jednak nie wszystko. Dotąd system wymagał podania danych osobowych już w II kroku. Dla gości mogło to wyglądać jak konieczność zaciągnięcia zobowiązania w chwili, kiedy nieznana jest im ostateczna cena i oferta - bo dodatki miały się pojawić dopiero w III kroku. Było to szczególnie problematyczne w hotelach, które rozliczają w formie dodatków ważne elementy oferty (np. śniadanie, łóżeczko dziecięce w obiektach resortowych). Odsunięcie wypełniania danych osobowych na ostatni krok sprawia też, że goście zaangażowani z początku w przyjemne konfigurowanie wyjazdu chętniej podejmują mniej już przyjemny wysiłek ostatniego kroku (dane osobowe, opłacenie przedpłaty).

CZYTELNOŚĆ SYSTEMU

Można powiedzieć, że „odchudziliśmy” system wizualnie. Sprawdziliśmy, czego użytkownicy potrzebują na kolejnych widokach, przeprowadziliśmy gruntowny remanent poszczególnych elementów interfejsu i ich wzajemnej wagi. Niektóre zniknęły całkowicie (np. przełączanie z widoku rezerwacyjnego na widok listy ofert), inne zostały schowane (np. zbędne pola formularza) bądź zmniejszone (np. podsumowanie rezerwacji). Są także zupełnie nowe elementy (np. informacja o dopuszczalnych sposobach płatności widoczna już w II kroku).

W ten sposób udało się nam uzyskać więcej miejsca na najważniejsze elementy. W I kroku goście widzą więcej pokoi i ofert. W II kroku lepiej widać listę dodatków. W III kroku zaś zmieściliśmy dane osobowe i wybór płatności. Zmiany zaszły nie tylko na ścieżce rezerwacyjnej, ale i po rezerwacji - wprowadziliśmy nowy widok podsumowania.

Porównanie, ile mieści się wariantów pokoi na Upper5 i Upper6:

 

Zupełnie nowe są też widoki mobilne. Chcieliśmy, by lepiej prezentowały zdjęcia pokoi i ofert, pokazujemy też więcej informacji porównawczych ułatwiających podjęcie decyzji.

WYBÓR TERMINU I ARANŻACJI

Całkowicie przeprojektowaliśmy komponenty umożliwiające gościom wybranie dat pobytu i liczby osób. Niektórzy z nich mogli być dotąd zaskoczeni, że po wybraniu daty przyjazdu kalendarz nie znika, bo należy wybrać jeszcze datę wyjazdu. Upper 6 zminimalizował występowanie tego problemu.

Ponadto nowy kalendarz nie pozwala już wybrać dat, których wytypowanie skończyłoby się komunikatem błędu (np. wyjazd przed przyjazdem, daty poza zakresem obowiązywania oferty lub nieuwzględniające minimalnych/określonych długości pobytu). Tłumaczy też wszystkie te zagadnienia komunikatami.

Zmieniliśmy również komponent do wyboru aranżacji. W zależności od obiektu może on przybrać formę listy z najczęściej wybieranymi aranżacjami, z możliwością wywołania pełnej kontrolki wyboru (hotele miejskie) lub od razu pełnej kontrolki umożliwiającej wybranie dowolnej dopuszczalnej aranżacji (także wielopokojowej).

Wybór aranżacji:

INNE ZMIANY

Przeprojektowaliśmy logikę działania rezerwacji wielopokojowych. W nowym Upper 6 gość najpierw „rozmieszcza” gości po pokojach, a dopiero później wybiera konkretne ich warianty. Odpowiada to realnemu podejściu do rezerwacji wielopokojowych.

Na nowo napisaliśmy większość tekstów i komunikatów, z którymi gość ma styczność. Są teraz krótsze, bardziej precyzyjne i lepiej odpowiadają na wątpliwości, jakie goście mogą mieć na danym etapie. Dodaliśmy m.in. serię komunikatów motywujących do dokończenia rezerwacji, a komunikat o dostępnych metodach płatności pokazujemy już w II kroku.

Przeprojektowaliśmy także sekcję wyboru metody zabezpieczenia transakcji. Nowe teksty sprawiają, że gościowi lepiej teraz zrozumieć, czy musi wpłacać przedpłatę (szczególnie przy preautoryzacji), czego będziemy od niego wymagać w następnym kroku (np. zlecenia przelewu tradycyjnego) i czego ma oczekiwać (potwierdzenia). Zintegrowaliśmy też najnowszą bramkę płatności eCard.

CO DALEJ?

Upper 6 przeszedł chrzest bojowy na kilkunastu hotelach różnego typu, gdzie razem z gospodarzami obiektów testujemy go od początku maja. W drugim tygodniu lipca zaczęliśmy sukcesywne przełączanie naszych klientów na nową wersję systemu. Ma ona w tej chwili 100% funkcjonalności poprzedniej wersji i wiele więcej.

- Przełączenie wszystkich klientów na nową wersję systemu to dopiero początek dużych zmian. W bardzo krótkim czasie planujemy wprowadzać do systemu nowe funkcje sprzedażowe, których celem jest dalsza optymalizacja współczynnika konwersji i zwiększenie atrakcyjności rezerwacji bezpośredniej w hotelach. Nasze zespoły pracują również nad zupełnie nowym systemem zarządzania Center, a już niedługo wdrożymy nową odsłonę channel managera Upper CRS. Zespół Profitroom intensywnie pracuje też nad nowymi produktami, które mają pojawić się pod koniec tego roku i uzupełnią ofertę naszej firmy - mówi Waldemar Antonowicz, dyrektor ds. badań i rozwoju.

Maciej Janas
Profitroom

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel,

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #HoReCa, #know-how, #marketing

Przeczytaj także:

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl