Biznes Hotel
KATEGORIE
III Ogólnopolski Kongres Menedżerów i Właścicieli Hoteli i Obiektów Hotelowych - video relacja
Pobierz darmowe raporty
  • Raport rynek konferencyjny 2016
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport Obiektów Konferencyjnych w Polsce 2015
    Format: pdf -
    Pobierz plik
  • Raport ActiveMobi: gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego
    Format: pdf - 3,5 MB
    Pobierz plik
Pokaż więcej raportów

Stawiamy na fitness

Propozycje fitness są dziś bardzo rozbudowane i stanowią wraz z ofertą SPA zestaw obowiązkowy dla coraz większej liczby obiektów hotelowych.

Artykuł pochodzi z magazynu Biznes Hotel - maj/czerwiec 2014

Od kilkunastu lat obserwujemy systematyczny wzrost zainteresowania zdrowym stylem życia, opartym na ruchu i zbilansowanej diecie. Różnego rodzaju aktywność fizyczna to dla wielu osób nieodzowny element rozkładu dnia. Z tym pozytywnym trendem mamy do czynienia od kilku lat, zatem coraz większa jest świadomość w tym zakresie.

– Wśród naszych respondentów podstawowymi motywatorami chodzenia do klubu fitness są poprawa kondycji i stanu zdrowia oraz utrata wagi. Co ciekawe, nastąpiła tutaj znacząca zmiana, ponieważ jeszcze dwa lata temu głównymi powodami były wygląd, waga i spotkanie ze znajomymi w klubie – mówi Alicja Liczba, Dyrektor Marketingu i PR, rzecznik prasowy w Fabryce Formy S.A.

Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej obiektów hotelowych rozbudowuje swoją ofertę o fitnessowe propozycje.

– Wydawać by się mogło, że oferta fitness nieodłącznie wiąże się z położeniem obiektu. Wiadomo, że oddalenie od miasta, czyste powietrze, dostęp do ścieżek pieszych, biegowych i rowerowych, lasów czy akwenu wodnego w postaci morza, jezior czy rzek to jedne z ważniejszych czynników wpływających na powodzenie funkcjonowania oferty fitness w hotelu. Jednak należy się zastanowić, czy rzeczywiście propozycje aktywności sportowych i zdrowej diety w typowo miejskim hotelu obsługującym ewidentnie gości biznesowych skazane są na niepowodzenie. Osoby podróżujące służbowo, które na co dzień uprawiają sport i stosują zbilansowaną dietę, niechętnie rezygnują ze swoich zdrowych nawyków podczas wyjazdu służbowego. W związku z tym uważam, że hotelarze nie mają wyboru i konieczne jest, aby każdy hotel miał w ofercie choćby kilka propozycji zajęć sportowych, możliwość wypożyczenia rowerów, kijków do nordic walking czy też lekkostrawne menu oparte na zdrowych i świeżych produktach. Jest to według mnie niezbędne minimum. Goście hotelu miejskiego z pewnością wieczorem lub rano przed śniadaniem także będą szukali możliwości aktywnego relaksu, np. w basenie czy w siłowni, jeżeli jest to typowy miejski hotel w centrum. Obiekty wypoczynkowe wyróżniające się malowniczą lokalizacją mają zdecydowanie więcej możliwości uatrakcyjnienia oferty fitness poprzez wykorzystanie naturalnej infrastruktury terenu (ścieżek leśnych, terenów wokół zbiorników wodnych itp.) i organizacji zajęć sportowych na świeżym powietrzu. Jednak w tym przypadku wymagania gości proporcjonalnie rosną. Oprócz dostępności do miejsc dających możliwości aktywnego wypoczynku i urządzeń do ćwiczeń indoor, oferta fitness musi być zróżnicowana pod względem grupy wiekowej, płci, wydolności – zauważa Krzysztof Dubrow, Dyrektor Generalny Hotelu Bryza Resort & Spa.

Jakość i profesjonalizm

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników biznes-hotel.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie biznes-hotel.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Hotel,
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Hotel.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Beata Święcicka
Redakcja Biznes Hotel

Skontaktuj 
się z autorem:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl